Kopalnia soli w Wieliczce jest jednym z bardziej znanych obiektów turystycznych w Polsce. Jednak jak się okazuje, ta rozpoznawalność jest dość powierzchowna i niepełna. I z tego powodu nie wszyscy dostatecznie wykorzystują potencjał tego miejsca.
Zwiedzenie kopalni w W ieliczce było swego czasu żelaznym punktem wycieczek szkolnych odwiedzających Małopolskę. Niestety okazuje się, że dla wielu polskich turystów była to jedyna w życiu okazja do odwiedzenia tego niezwykłego miejsca. Tymczasem możliwości, jakie stwarza to potężne przedsiębiorstwo, są dużo większe.
Co wiemy?
O tym, że wiedza o atrakcjach turystycznych i możliwościach Wieliczki jest za mała, mówią między innymi badania przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Kopalni. Wynika z nich, że zdecydowana większość polskich turystów (70 proc.) odwiedza ją tylko raz. Jedną z przyczyn podawanych przez respondentów jest brak przekonania, co nowego można w tam zobaczyć w stosunku do tego, co się już widziało („jedna wizyta wystarczy”). Jest to powiązane z faktem, że większość Polaków, którzy odwiedzili kopalnię, nie korzystało z żadnych innych usług poza zwiedzaniem, a ci co korzystali, wymieniają tylko restaurację i uzdrowisko. Być może dlatego wymagania badanych turystów, którzy chcą odwiedzić Kopalnię Soli Wieliczka, ograniczają się do standardu, czyli przewodnika na żywo opowiadającego o historii kopalni, jej powstaniu, a także o legendach z nią związanych. Takie propozycje jak pływanie łodzią po słonym jeziorze czy przejazd panoramiczną windą w celu podziwiania kopalni, odbierane są bardzo pozytywnie, ale dość nieśmiało. A to ze względu na zbyt skąpą informację o zakresie usług. Tymczasem możliwości są naprawdę duże. Co ważne, ich pełne wykorzystanie znacznie poszerza grupę klientów, którzy mogliby być zainteresowani odwiedzeniem Wieliczki.
[...]

Zwiedzenie kopalni w W ieliczce było swego czasu żelaznym punktem wycieczek szkolnych odwiedzających Małopolskę. Niestety okazuje się, że dla wielu polskich turystów była to jedyna w życiu okazja do odwiedzenia tego niezwykłego miejsca. Tymczasem możliwości, jakie stwarza to potężne przedsiębiorstwo, są dużo większe.


Co wiemy?
O tym, że wiedza o atrakcjach turystycznych i możliwościach Wieliczki jest za mała, mówią między innymi badania przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Kopalni. Wynika z nich, że zdecydowana większość polskich turystów (70 proc.) odwiedza ją tylko raz. Jedną z przyczyn podawanych przez respondentów jest brak przekonania, co nowego można w tam zobaczyć w stosunku do tego, co się już widziało („jedna wizyta wystarczy”). Jest to powiązane z faktem, że większość Polaków, którzy odwiedzili kopalnię, nie korzystało z żadnych innych usług poza zwiedzaniem, a ci co korzystali, wymieniają tylko restaurację i uzdrowisko. Być może dlatego wymagania badanych turystów, którzy chcą odwiedzić Kopalnię Soli Wieliczka, ograniczają się do standardu, czyli przewodnika na żywo opowiadającego o historii kopalni, jej powstaniu, a także o legendach z nią związanych. Takie propozycje jak pływanie łodzią po słonym jeziorze czy przejazd panoramiczną windą w celu podziwiania kopalni, odbierane są bardzo pozytywnie, ale dość nieśmiało. A to ze względu na zbyt skąpą informację o zakresie usług. Tymczasem możliwości są naprawdę duże. Co ważne, ich pełne wykorzystanie znacznie poszerza grupę klientów, którzy mogliby być zainteresowani odwiedzeniem Wieliczki.

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl