Aktywność turystyczna młodych Polaków jest coraz większa, zależy wszakże od sytuacji materialnej, poziomu wykształcenia, a także miejsca zamieszkania – mówi Marek Szpecht, prezes zarządu Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej.
Jak duży jest rynek podróży młodzieży? Czy są jakieś szacunki, jaka liczba młodzieży wyjeżdża rocznie?
Najogólniej mówiąc rynek podróży młodzieży jest bardzo znaczący w krajowym i zagranicznym ruchu turystycznym. Warto tutaj zaznaczyć, że podobnie jak w turystyce światowej, tak i w Polsce turystyka młodzieżowa (przyjmując stosowaną w Europie cezurę wieku do 29 roku życia) i dziecięca wykazuje największy udział w turystyce. Aktywność turystyczna młodych Polaków jest coraz większa, zależy wszakże od sytuacji materialnej, poziomu wykształcenia, a także miejsca zamieszkania – większa jest aktywność mieszkańców miast. Szacunki wskazują, że w co najmniej jednym wyjeździe turystycznym uczestniczyło ponad 56 proc. młodych Polaków w wieku 15 lat i więcej oraz ok. 50 proc. dzieci w wieku do 14 lat. Trzeba podkreślić, że najwięcej wyjazdów turystycznych realizowanych jest indywidualnie.
Jakie są cele działania Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej?
Statut Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej wyróżnia 16 celów i zadań. Do podstawowych należy reprezentowanie interesów społecznych i gospodarczych członków izby, przyczynianie się do rozwoju turystyki dzieci, młodzieży oraz rodzin poprzez wypracowywanie korzystnych uwarunkowań prawnych i finansowych dla turystyki dziecięcej i młodzieżowej, wpływanie na bezpieczeństwo i poziom obsługi młodych turystów, upowszechnianie zasad ety [...]

Jak duży jest rynek podróży młodzieży? Czy są jakieś szacunki, jaka liczba młodzieży wyjeżdża rocznie?
Najogólniej mówiąc rynek podróży młodzieży jest bardzo znaczący w krajowym i zagranicznym ruchu turystycznym. Warto tutaj zaznaczyć, że podobnie jak w turystyce światowej, tak i w Polsce turystyka młodzieżowa (przyjmując stosowaną w Europie cezurę wieku do 29 roku życia) i dziecięca wykazuje największy udział w turystyce. Aktywność turystyczna młodych Polaków jest coraz większa, zależy wszakże od sytuacji materialnej, poziomu wykształcenia, a także miejsca zamieszkania – większa jest aktywność mieszkańców miast. Szacunki wskazują, że w co najmniej jednym wyjeździe turystycznym uczestniczyło ponad 56 proc. młodych Polaków w wieku 15 lat i więcej oraz ok. 50 proc. dzieci w wieku do 14 lat. Trzeba podkreślić, że najwięcej wyjazdów turystycznych realizowanych jest indywidualnie.
Jakie są cele działania Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej?
Statut Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej wyróżnia 16 celów i zadań. Do podstawowych należy reprezentowanie interesów społecznych i gospodarczych członków izby, przyczynianie się do rozwoju turystyki dzieci, młodzieży oraz rodzin poprzez wypracowywanie korzystnych uwarunkowań prawnych i finansowych dla turystyki dziecięcej i młodzieżowej, wpływanie na bezpieczeństwo i poziom obsługi młodych turystów, upowszechnianie zasad ety [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl