Natychmiastowe płatności i rezerwacje

Nocowanie.pl rozwija opcję natychmiastowych rezerwacji i płatności online. Atrakcyjna oferta nawet ciekawie pokazana na stronie internetowej to dziś za mało, żeby obiekt noclegowy skusił młodych internautów do dokonania rezerwacji. Jak wynika z badania prowadzonego przez portal rezerwacyjny Nocowanie.pl, aż 61 proc. użytkowników w wieku 18-39 lat preferuje dokonywanie natychmiastowych płatności online.

ht 2023 10 292551 699462

– Odsetek turystów dokonujących transakcji w sposób tradycyjny, czyli takich, którzy wolą bezpośredni kontakt z właścicielem obiektu, wciąż jest wysoki, jednak rezerwacje automatyczne i natychmiastowe płatności bez zbędnych formalności i kontaktów to nieuchronnie rozwijający się trend związany z faktem, że Polacy przenoszą zakupy do internetu – wyjaśnia Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. – Z prowadzonych przez nas badań wynika, że młodzi turyści, choć chcą wybierać spośród wielu ofert, to nie wyobrażają sobie, by musieli dzwonić do kilkunastu obiektów i pytać o dostępny termin oraz uzgadniać kwestie płatności. Chcą rezerwacji tu i teraz – podkreśla Zaniewski i dodaje, że do internetu zakup noclegów przenoszą nie tylko najmłodsi użytkownicy. Jak wynika z badania platformy, już 31 proc. turystów z pokolenia X (40-54 lat) i baby boomers (55+) deklaruje, że zależy im na natychmiastowym rozliczeniu z obiektem.

Największy polski serwis rezerwacyjny, który tylko w czasie minionych wakacji odwiedziło 5,9 mln internautów, umożliwia dokonanie natychmiastowej rezerwacji online w ponad 7,2 tys. obiektów noclegowych na terenie całej Polski oraz wysłanie zapytania do ponad 15 tys. sprawdzonych obiektów. Jego użytkownicy mogą również rezerwować wypoczynek za granicą – w ofercie serwisu jest aż 70 tys. obiektów na Węgrzech, w Rumunii, Czechach i na Słowacji czy w Chorwacji, tak lubianej przez Polaków w ostatnich sezonach. Potrzeba skrócenia ścieżki zakupowej powoduje, że coraz więcej obiektów partnerskich platformy Nocowanie.pl decyduje się na uruchomienie automatycznych rezerwacji. Ich liczba od początku roku do końca III kwartału wzrosła o 60 proc. Od kilku miesięcy mogą tę opcję rozwinąć o możliwość płatności online, dzięki której użytkownik składa rezerwację w wybranym obiekcie jak dotychczas, a po jej pomyślnym złożeniu trafia na stronę z podsumowaniem rezerwacji i przyciskiem umożliwiającym rozpoczęcie płatności i wybranie jednej z dostępnych metod.


Wydanie: 10/2023, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail