W tegorocznej edycji forum uczestniczyło ponad 450 gości, stacjonarnie w hotelu Regent w Warszawie oraz online, w tym prawie 40 prelegentów z Polski i ze świata, którzy wzięli udział w sześciu sesjach dyskusyjnych. Wydarzenie wsparło 37 partnerów – czołowe marki hotelowe oraz uznane firmy świadczące usługi i dostarczające produkty dla hoteli. I jak co roku forum Hotel Trends Poland & CEE – najważniejsze spotkania top managementu branży hotelarskiej w Polsce – było przestrzenią do inspirujących dyskusji, wymiany doświadczeń i opinii. W trakcie wydarzenia Polski Holding Hotelowy ogłosił wprowadzenie na rynek własnej marki dla hoteli i obiektów – Halo, a VHM poinformował, że zdecydował się kupić hotel, który dotychczas dzierżawił – Hampton by Hilton Gdańsk Old Town.
Miarą rangi forum Hotel Trends Poland& CEE jest fakt, że niezależnie od tego, czy odbywa się ono w hotelach Sofitel Victoria, Renaissance, Radisson Collection, czy jak w tym roku w hotelu Regent niezmiennie jest ono największym i najważniejszym wydarzeniem dla top managementu branży hotelarskiej w Polsce. W tym roku gościliśmy na sali właścicieli i management aż 25 spośród 30 największych sieci i grup hotelarskich działających na polskim rynku – powiedział Krzysztof Gonciarek, reprezentujący wydawcę „Hotelarza”, organizatora wydarzenia.
– Otrzymujemy od uczestników bardzo pozytywne opinie, dotyczące zarówno poziomu merytorycznego, jak i organizacji, ale także wartości networkingowej tegorocznej edycji forum – dodał. Tegoroczną, jedenastą edycję wydarzenia, po oficjalnym otwarciu przez Dorotę Malinowską, współzałożycielkę i partnerkę w Pro Value, oraz Rafała Szubstarskiego, redaktora naczelnego magazynu „Hotelarz”, rozpoczęło wystąpienie gościa specjalnego – Mateusza Walewskiego z Banku Gospodarstwa Krajowego. Mówił on o sytuacji ekonomicznej na świecie i jej wpływie na branżę hotelarską. Mimo że obecnie na rynku rządzi niepewność, wynikająca m.in. z przyczyn politycznych oraz napięć na świecie czy elementów ekonomicznych, nasz region stale notuje wzrost większy niż w strefie euro. Zdaniem eksperta jest to dobra informacja dla branży hotelowej, bardzo zależnej od koniunktury. Drugą z prezentacji eksperckich przeprowadził Jakub Klimczak, regional manager Central Europe, z firmy STR. W jego opinii sytuacja na polskim rynku hotelowym jest optymistyczna. Na tle regionu hotelarstwo polskie osiąga bardzo dobre wyniki. Co prawda globalny rynek notuje poziom obłożenia nieco niższy niż w roku 2019, ale ceny w Europie są o 30 proc. wyższe niż przed pandemią i stabilizują się. Zdaniem przedstawiciela STR bardzo dobrze wygląda również wskaźnik RevPAR, który rośnie w całej Europie.
WYDAJNOŚĆ I RENTOWNOŚĆ HOTELARSTWA. PRZYSZŁOŚĆ RYNKU W POLSCE I CEE – PANEL LIDERÓW RYNKU
Pierwszą sesję, panel liderów, poprowadziła Dorota Malinowska – partner, członek zarządu Pro Value. Wyzwania, najpierw związane z pandemicznymi ograniczeniami działalności, następnie z wojną za wschodnią granicą, a później rosnącymi kosztami prowadzenia działalności i finansowania, nie spowodowały załamania na rynku hotelowym. Takie wnioski można mieć po dyskusji, w której udział wzięli: Gheorghe Marian...