Pogoda, koszt podróży, ciekawy kierunek i dostępne atrakcje: dla blisko połowy Polaków pytanych przez eSky.pl i GfK te czynniki są decydujące przy rezerwacji city breaku i wakacji. – W polskiej sieci brakowało miejsca, które łączyłoby inspiracje podróżnicze z możliwością szybkiego znalezienia okazyjnych cen biletów lotniczych. Stworzyliśmy platformę, która pozwala zaplanować podróż zgodnie z własnymi upodobaniami. Ułatwiamy to za pomocą grupowania kierunków w tematyczne kolekcje i wprowadzenia personalizujących tagów – mówi Inga Wawrzyniak-Gacek z platformy podróży eSky.pl.
Tydzień na słonecznej wyspie, która oferuje zarówno aktywne sporty wodne, jak i możliwość wylegiwania się na plaży: jeszcze w marcu do Larnaki na Cyprze polecimy za 323 zł od osoby tam i z powrotem. A ciepłe sycylijskie wakacje na „zamknięcie sezonu”, żeby ominąć tłumy i cieszyć się ciepłymi promieniami słońca? Te są dostępne od 619 zł dla jednej osoby w obie strony. Z kolei czerwcowy długi weekend za 431 zł od osoby za lot tam i z powrotem można spędzić w Barcelonie, która na każdym kroku kusi nieprzeciętną architekturą i doznaniami kulinarnymi.
Polacy planujący wiosenno-letnie podróże mogą wyszukać takie oferty w strefie „Okazje” na eSky.pl. Za pomocą kilkunastu kolekcji tematycznych dopasowanych do sezonu i nadchodzących wydarzeń oraz opcji wyboru krajów mogą skorzystać z wyszukiwarki i filtrować je poprzez blisko 40 tagów obejmujących preferowany sposób spędzenia wolnego czasu (m.in. „trekking”, „plaża”, „natura” czy „moda”). Z zamieszczonego na stronie modułu pogodowego dowiedzą się również, że – przykładowo – we francuskim Lyonie najmniej deszczowe miesiące to marzec, maj i lipiec, podczas gdy urlop na Majorce lepiej zrealizować najpóźniej w czerwcu lub pod koniec września, jeśli chce się uniknąć upałów powyżej 30 stopni.
– Za sprawą prowadzonych cyklicznie badań wiemy, że w momencie rozpoczęcia planowania podróży wiele osób jeszcze nie ma obranego kierunku lub też dopasowuje go w zależności od okazji cenowej w danym okresie. Często zwyczajnie brakuje im również rzetelnych informacji o tym, co interesującego oferuje dane miasto czy region. W ręce Polaków samodzielnie organizujących swoje wyjazdy oddajemy narzędzie, które dostarcza wskazówek i inspiracji na temat poszczególnych destynacji, a także umożliwia szybkie znalezienie i rezerwację okazyjnych lotów – podkreśla Inga Wawrzyniak-Gacek, Marketing & Communication Director w Grupie eSky.
Kolekcje kierunków rodem z Instagrama
Loty do Bari, Pafos i na Korfu do 400 zł przed sezonem, na wakacje w Marrakeszu czy Tiranie do 700 zł tam i z powrotem, a jesienią dłuższa podróż do Nowego Delhi w Indiach czy Kolombo na Sri Lance? To przykładowe kierunki w gotowych kolekcjach ofert „Urlop w maju”, „Azjatycka wyprawa” i „Nieoczywiste kierunki latem”, które zachęcają podróżników do odkrywania kolejnych perełek turystycznych.
– Mylące jest założenie, że użytkownik zawsze wie, gdzie chce pojechać. Za to na pewno wie, jak chce ten wyjazd przeżyć, ale to właśnie aspekt inspiracyjny portali podróżniczych jest piętą achillesową branży. Dlatego wraz z zespołem eSky zrobiliśmy duży nacisk na zrozumienie, co wpływa na decyzje wyjazdowe, jak ludzie wybierają kierunki dla krótkich city breaków, a jak dla planowanych z wyprzedzeniem wakacji. I postaraliśmy się umieścić te informacje w możliwie syntetyczny i wygodny sposób – tłumaczy Igor Farafonow, CEO design studia Uxeria wspierającego eSky.pl w zaprojektowaniu strefy „Okazje”.