Sukces kampanii promocyjnej Polski w Niderlandach

Kampania zrealizowana w czerwcu, lipcu i sierpniu br. przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie na platformach Google i YouTube miała prawie 4 mln wyświetleń i rekordowe zaangażowanie – aż 871 tys. osób weszło w interakcję z reklamami.

rt 2024 08 653087

Od czerwca do sierpnia br. Polska Organizacja Turystyczna poprzez swój zagraniczny ośrodek w Amsterdamie przeprowadziła szeroko zakrojoną kampanię promocyjną, której celem było zachęcenie mieszkańców Niderlandów do odwiedzenia Polski. Kampania była prowadzona na platformach związanych z Google, w tym w wyszukiwarce, na stronach partnerskich oraz na YouTube. Przygotowane przez ZOPOT Amsterdam spoty promocyjne okazały się sukcesem – wygenerowały łącznie 3,92 mln wyświetleń, co świadczy o dużym zainteresowaniu i skuteczności przekazu. Co więcej, współczynnik interakcji wyniósł aż 22,24 proc., co oznacza, że prawie milion osób (871 tys.) weszło w interakcję z jedną z reklam, np. klikając w nią lub podejmując inne działania.
– Tak wysoki poziom zaangażowania jest wynikiem precyzyjnie dobranej grupy docelowej oraz przemyślanej strategii dystrybucji treści – uważa Dominika Szulc, dyrektor zagranicznych ośrodków POT w Beneluksie. Dane demograficzne pokazują, że kampania dotarła głównie do osób powyżej 45. roku życia, zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Największe zaangażowanie odnotowano w grupie mężczyzn w wieku 65+, co może wskazywać na rosnące zainteresowanie turystyką wśród starszych mieszkańców Niderlandów. Analiza efektywności według dnia tygodnia i pory dnia wykazała, że reklamy były najskuteczniejsze w godzinach popołudniowych i wieczornych, zwłaszcza od 15.00 do 21.00, co sugeruje, że Holendrzy najchętniej angażują się w tego typu treści po zakończeniu dnia pracy.
– Tego typu kampanie są kluczowe w budowaniu wizerunku Polski jako atrakcyjnego celu podróży – podsumowuje dyr. Szulc.


Wydanie: 8/2024, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail