Podróżowanie może być nie tylko przyjemnością, ale także sposobem na realną pomoc zarówno hotelom położonym w rejonach dotkniętych powodzią, jak i mieszkańcom Dolnego Śląska, którzy ucierpieli z powodu żywiołu.
Portal rezerwacyjny Travelist.pl zorganizował akcję dla swoich użytkowników – do 30 września 10 proc. swojego przychodu z każdej rezerwacji w wybranych hotelach w okolicy Stronia Śląskiego, Lądka-Zdroju i Jarnołtówka przekaże Izbie Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na rzecz działań wspierających najbardziej poszkodowanych. Dokąd najlepiej zaplanować jesienny lub zimowy wyjazd w tym sezonie? Zdaniem ekspertów Travelist.pl oczywiście na Dolny Śląsk oraz w Sudety. Przede wszystkim dlatego, że to naprawdę wyjątkowy region, pełen pięknych krajobrazów, fascynujących zabytków i atrakcyjnych szlaków turystycznych, a zimą – wymarzone miejsce dla narciarzy. Ale też dlatego, że po ostatniej powodzi tereny te szczególnie potrzebują naszego wsparcia. A stały dopływ turystów korzystających z lokalnych hoteli i innych biznesów może takie wsparcie zapewnić.
Tym bardziej że sytuacja po przejściu żywiołu w wielu miejscach stabilizuje się i kolejne poszkodowane obiekty na nowo się otwierają. Odpowiedzią na ich potrzeby jest akcja „Podróżuj i pomagaj”. Travelist.pl zachęca swoich użytkowników, by rezerwowali pobyty szczególnie w miejscach, które zostały boleśnie doświadczone przez powódź, ale już usuwają szkody i czekają na przyjazd gości – jak okolice Stronia Śląskiego i Lądka-Zdroju w Kotlinie Kłodzkiej czy Jarnołtówka w Górach Opawskich.
– Naszą akcją objęliśmy hotele i apartamenty, które niestety nie zostały oszczędzone przez ostatnie powodzie. Wszystkie jednak po chwilowej przerwie w działalności już się na nowo otworzyły i są gotowe na przyjęcie gości. Rezerwując pobyt w jednym z nich, można nie tylko odpocząć w pięknej okolicy, ale także wesprzeć lokalną społeczność – mówi Eliza Maćkiewicz z Travelist.pl.