Chemnitz będzie Europejską Stolicą Kultury w 2025 roku. Tym samym saksońskie miasto przemysłowe stanie się czwartą niemiecką Europejską Stolicą Kultury po Berlinie Zachodnim (1988), Weimarze (1999) i Zagłębiu Ruhry (2010). Na podstawie umowy o współpracy z Chemnitz Tourismus und Marketing GmbH (CTM) DZT rozpoczęła promocję Stolicy Kultury na międzynarodowych rynkach źródłowych, przedstawiającą transformację tego byłego regionu przemysłowego w krajobraz kulturowy.
Według najnowszych analiz IPK International, liczba podróży miejskich Europejczyków do Niemiec wzrosła o kolejne 10 proc. w pierwszych ośmiu miesiącach 2024 roku. Wraz z miastem Chemnitz 38 miast i gmin środkowej Saksonii, regionu Zwickau i Rudaw tworzą region Stolicy Kultury i wspólnie noszą tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Organizatorzy spodziewają się, że w roku jubileuszowym przyznawania tego tytułu około dwóch milionów gości z zagranicy będzie mogło cieszyć się bogatym programem artystycznym, spotkaniami, festiwalami i wystawami. Obchody rozpoczną się 18 stycznia 2025 roku. Głównym ośrodkiem informacji o Roku Europejskiej Stolicy Kultury jest mikrostrona na stronie DZT. Prezentuje ona trasy turystyczne i wydarzenia łączące Chemnitz i 38 uczestniczących gmin, przedstawia doświadczenia kulturalne związane z tradycją, historią i współczesnością. Kalendarz wydarzeń na stronie internetowej Stolicy Kultury Chemnitz jest połączony z mikrostroną DZT.
DZT włącza również ten temat do swojej globalnej kampanii medialnej i prezentuje Chemnitz jako Stolicę Kultury kluczowym klientom z międzynarodowej branży turystycznej. W ramach przygotowań do obchodów Europejskiej Stolicy Kultury 2024 DZT zorganizowała w Chemnitz Germany Travel Mart, czyli najważniejsze wydarzenie sprzedażowe dla niemieckiej turystyki przyjazdowej: 225 przedstawicieli handlowych i ponad 100 dziennikarzy miało okazję poznać region i z pierwszej ręki szeroką gamę jego atrakcji. Międzynarodowa konferencja prasowa zorganizowana przez DZT w ramach promocji miasta koncentrowała się na koncepcji i programie Europejskiej Stolicy Kultury 2025. W umowie o współpracy z CTM DZT określiła Austrię, Szwajcarię, Czechy, Polskę, Holandię i Danię jako rynki priorytetowe. Ponadto wszystkie inne biura regionalne DZT promują Chemnitz jako Europejską Stolicę Kultury 2025 wieloma działaniami marketingowymi i sprzedażowymi.