Problemy najmu krótkoterminowego

Najem krótkoterminowy stał się w ostatnich latach jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi rynku nieruchomości. Branża mierzy się jednak z różnymi wyzwaniami, a pomysły ich rozwiązania wywołują falę komentarzy, jak choćby ostatnio wokół wypowiedzi minister Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz na temat potrzeby wprowadzenia zmian w tym obszarze.

rt 2024 11 432422Najważniejsze wyzwania branży najmu krótkoterminowego koncentrują się wokół: regulacji prawnych oraz zmian legislacyjnych, konkurencji, rosnących oczekiwań klientów, zmian w preferencjach turystycznych, zarządzania nieruchomościami i społecznej akceptacji, a także sezonowości i zmienności popytu na te usługi. 

KONIECZNOŚĆ REGULACJI

Wyzwaniem branży są lokalne regulacje ograniczające liczbę dni, w których właściciele mogą wynajmować swoje nieruchomości. Przykładami mogą być: Paryż, Nowy Jork czy Barcelona wprowadzające ograniczenia w wynajmie krótkoterminowym, aby przeciwdziałać negatywnemu dla lokalnej społeczności wpływowi na rynek mieszkań. Te przepisy ograniczają działalność zwiększającą ceny nieruchomości i zmniejszającą dostępność mieszkań na długoterminowy wynajem. W efekcie firmy i właściciele muszą szukać nowych sposobów na dostosowanie się do lokalnych przepisów, co może wiązać się z dodatkowymi kosztami. Polski rynek jest wciąż na innym poziomie rozwoju niż hiszpański czy amerykański, choć oczywiście chciałbym, żeby nasz kraj przyciągał tylu turystów, co np. Barcelona – mówi Marcin Dumania, prezes zarządu Sun & Snow.
– Najem krótkoterminowy dopiero się u nas rozwija, więc konieczna jest obserwacja trendów, a jeśli chodzi o regulacje – rozważenie wprowadzenia rejestru, o którym wspominała pani minister. To jest dobry pomysł. Taki rejestr pomógłby oszacować rynek i zapobiegł rozprzestrzenianiu się szarej strefy – twierdzi.

KONKURENCJA

Rynek najmu krótkoterminowego staje się coraz bardziej konkurencyjny. Wzrastają oczekiwania klientów co do jakości, czystości, obsługi oraz unikalnych doświadczeń. Wyzwaniem jest utrzymanie wysokiego standardu, personalizacja...


Wydanie: 11/2024, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail