Gdzie i jak nocowaliśmy jesienią

Jesień to trudny okres dla obiektów noclegowych. Z uwagi na pogodę turyści znacznie mniej chętnie wyjeżdżają. Nieco lepsza jest sytuacja w turystyce biznesowej. Jaka jest obecna jesień na rynku noclegowym?

rt 2024 11 936698

W ankiecie przeprowadzonej online przez IGHP w dniach 4–8 listopada 2024 r. wzięło udział 129 hoteli ze wszystkich województw. Spośród nich 3/4 położone jest w miastach, a 38 proc. to obiekty sieciowe. Większość ankietowanych (84 proc.) to hotele liczące do 150 pokoi, 62 proc. ma mniej niż 100 pokoi, a średnia wielkość obiektu wyniosła 92 pokoje. Hotele, w których przeważa ruch biznesowy, stanowiły 44 proc., 15 proc. specjalizuje się w turystyce wypoczynkowej, a łączące segment biznesowy z turystycznym – to 41 proc. Dominującymi formami biznesu hotelowego wśród ankietowanych obiektów są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (88 proc.).

Zestawiliśmy dwa raporty o sytuacji w dwóch różnych grupach obiektów noclegowych. Jedną są hotele zrzeszone w Izbie Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), drugą – pensjonaty, kwatery prywatne itp., oferujące usługi przez portal Nocowanie.pl. Dane te niestety nie do końca są porównywalne, ponieważ IGHP prezentuje comiesięczne wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków i obejmującej sytuację w październiku i wyniki rezerwacji na listopad. W portalu Nocowanie.pl uwzględniono dłuższy okres. Jednak nawet takie porównania mogą pokazać pewne trendy na rynku w tym trudnym okresie. 

PAŹDZIERNIK W HOTELACH

Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki lepszym niż miesiąc temu rezultatom hoteli biznesowych – wynika z najnowszej ankiety IGHP. W obiektach wypoczynkowych zanotowano dalszy spodziewany powakacyjny spadek obłożenia. Ankietowanych hoteli z frekwencją poniżej 30 proc. było 9 proc., natomiast obłożenie powyżej połowy możliwości zanotowano w 3/4 obiektów (4 pp. mniej niż we wrześniu), w tym 38 proc.
– powyżej 70 proc. (7 pp. mniej niż we wrześniu). Spośród hoteli biznesowych 81 proc. uzyskało obłożenie powyżej 50 proc., w tym 42 proc.
– powyżej 70 proc.
– to wyniki lepsze...


Wydanie: 11/2024, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail