Okazuje się, że chętnie, ale na krótko. Do tego raczej płacimy gotówką i przemieszczamy się samochodem. Tak przynajmniej wynika z badania Diners Club Polska zrealizowanego przez Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych pt. Podróże służbowe i kondycja polskich firm.
Badanie Podróże służbowe i kondycja polskich firm zostało przeprowadzone na grupie 500 mikro-, małych i średnich firm z całej Polski. Niemal połowa (49 proc.) ankietowanych oceniła sytuację swoich przedsiębiorstw jako dobrą lub bardzo dobrą. 37 proc. wszystkich wskazań stanowiły oceny neutralne. Zaledwie 9 proc. przedsiębiorców stwierdziło, że sytuacja ich firm jest zła lub bardzo zła. Połowa firm uważa, że w ciągu najbliższego roku ich sytuacja nie zmieni się, a jedna trzecia spodziewa się poprawy. – W nadchodzącym roku aż 61 proc. MŚP za główny cel stawia sobie zdobywanie nowych klientów. Wzrost gospodarczy zwiększy rynek podróży służbowych. Polskie MŚP będą coraz częściej wyjeżdżać, a w procesie organizacji podróży mogą jeszcze wiele usprawnić – mówi Katarzyna Fatyga, dyrektor generalna Diners Club Polska.
Średnie firmy najbardziej zadowolone
Najlepiej swoją kondycję oceniają firmy średnie. 69 proc. przedsiębiorstw z tej grupy uważa, że jest ona dobra lub bardzo dobra, żadne nie oceniło zaś swojej sytuacji jako złej. Co więcej, połowa średnich firm w najbliższym roku spodziewa się poprawy. Tymczasem swoją kondycję jako złą lub bardzo złą oceniło 16 proc. firm małych i 11 proc. mikrofirm. Poprawy spodziewa się co czwarty przedstawiciel małego przedsiębiorstwa. Jako dobrą lub bardzo dobrą swoją kondycję ocenia 57 proc. firm usługowych, 41 proc. przemysłowych i 38 proc. handlowych. Większość przedsiębiorców z dwóch pierwszych branż przewiduje, że w ciągu roku ich sytuacja nie zmieni się (odpowiednio 62 i 50 proc.). Najwięcej wskazań negatywnych odnośnie do obecnej sytuacji pochodzi od firm z branży handlowej (13 proc.). Jednocześnie właśnie wśród nich największy jest odsetek przedsiębiorstw, które spodziewają się, że nadchodzący rok będzie lepszy niż obecny – 48 proc.
Podbój nowych rynków i więcej podróży
W nadchodzącym roku firmy zawalczą o nowych klientów. Taki cel wyznaczyło sobie 61 proc. przedsiębiorstw z sektora MSP. Na zdobywaniu nowych rynków skoncentrują się zwłaszcza firmy małe (58 proc.) i średnie (54 proc.). Walkę o klienta zapowiada połowa przedsiębiorców z branży produkcyjnej i usługowej. Te plany powinny przełożyć się na rynek podróży służbowy [...]

Badanie Podróże służbowe i kondycja polskich firm zostało przeprowadzone na grupie 500 mikro-, małych i średnich firm z całej Polski. Niemal połowa (49 proc.) ankietowanych oceniła sytuację swoich przedsiębiorstw jako dobrą lub bardzo dobrą. 37 proc. wszystkich wskazań stanowiły oceny neutralne. Zaledwie 9 proc. przedsiębiorców stwierdziło, że sytuacja ich firm jest zła lub bardzo zła. Połowa firm uważa, że w ciągu najbliższego roku ich sytuacja nie zmieni się, a jedna trzecia spodziewa się poprawy. – W nadchodzącym roku aż 61 proc. MŚP za główny cel stawia sobie zdobywanie nowych klientów. Wzrost gospodarczy zwiększy rynek podróży służbowych. Polskie MŚP będą coraz częściej wyjeżdżać, a w procesie organizacji podróży mogą jeszcze wiele usprawnić – mówi Katarzyna Fatyga, dyrektor generalna Diners Club Polska.
Średnie firmy najbardziej zadowolone
Najlepiej swoją kondycję oceniają firmy średnie. 69 proc. przedsiębiorstw z tej grupy uważa, że jest ona dobra lub bardzo dobra, żadne nie oceniło zaś swojej sytuacji jako złej. Co więcej, połowa średnich firm w najbliższym roku spodziewa się poprawy. Tymczasem swoją kondycję jako złą lub bardzo złą oceniło 16 proc. firm małych i 11 proc. mikrofirm. Poprawy spodziewa się co czwarty przedstawiciel małego przedsiębiorstwa. Jako dobrą lub bardzo dobrą swoją kondycję ocenia 57 proc. firm usługowych, 41 proc. przemysłowych i 38 proc. handlowych. Większość przedsiębiorców z dwóch pierwszych branż przewiduje, że w ciągu roku ich sytuacja nie zmieni się (odpowiednio 62 i 50 proc.). Najwięcej wskazań negatywnych odnośnie do obecnej sytuacji pochodzi od firm z branży handlowej (13 proc.). Jednocześnie właśnie wśród nich największy jest odsetek przedsiębiorstw, które spodziewają się, że nadchodzący rok będzie lepszy niż obecny – 48 proc.
Podbój nowych rynków i więcej podróży
W nadchodzącym roku firmy zawalczą o nowych klientów. Taki cel wyznaczyło sobie 61 proc. przedsiębiorstw z sektora MSP. Na zdobywaniu nowych rynków skoncentrują się zwłaszcza firmy małe (58 proc.) i średnie (54 proc.). Walkę o klienta zapowiada połowa przedsiębiorców z branży produkcyjnej i usługowej. Te plany powinny przełożyć się na rynek podróży służbowy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl