Mamy potencjał, żeby turystyka stała się motorem wzrostu polskiej gospodarki, w szczególności na poziomie regionalnym.
Aby tak się stało konieczne jest, po pierwsze, kompleksowe spojrzenie na rozwój funkcji turystycznej regionów i miejscowości, jako ważny element systemu gospodarczego. Po drugie – zapewnienie odpowiedniej infrastruktury zarówno turystycznej (hotelarstwo, dostępność szlaków i atrakcji turystycznych), jak i ogólnej, w tym w szczególności transportowej. Likwidacja korków na autostradach poprzez elektroniczny system poboru opłat czy rozbudowa sieci dróg to duże inwestycje, ale dla turystyki równie istotna jest dostępność parkingów i alternatywy w postaci komunikacji publicznej.
Na barkach małych firm
Obecnie rozwój turystyki bazuje głównie na sektorze MSP – to małe i średniej wielkości firmy budują wyciągi narciarskie, hotele, parkingi dla turystów i udostępniają różnego rodzaju atrakcje. Z różnym powodzeniem starają się w tym o pomoc samorządów – szczególnie w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego i dostępności komunikacyjnej. Te lokalne i regionalne inicjatywy są podstawą rozwoju ruchu turystycznego, ale jeżeli chcemy skokowo rozwinąć sektor turystyczny, to niezbędna jest koordynacja działań na wyższym poziomie. O ile gmina może zagosp [...]
Aby tak się stało konieczne jest, po pierwsze, kompleksowe spojrzenie na rozwój funkcji turystycznej regionów i miejscowości, jako ważny element systemu gospodarczego. Po drugie – zapewnienie odpowiedniej infrastruktury zarówno turystycznej (hotelarstwo, dostępność szlaków i atrakcji turystycznych), jak i ogólnej, w tym w szczególności transportowej. Likwidacja korków na autostradach poprzez elektroniczny system poboru opłat czy rozbudowa sieci dróg to duże inwestycje, ale dla turystyki równie istotna jest dostępność parkingów i alternatywy w postaci komunikacji publicznej.
Na barkach małych firm
Obecnie rozwój turystyki bazuje głównie na sektorze MSP – to małe i średniej wielkości firmy budują wyciągi narciarskie, hotele, parkingi dla turystów i udostępniają różnego rodzaju atrakcje. Z różnym powodzeniem starają się w tym o pomoc samorządów – szczególnie w zakresie planów zagospodarowania przestrzennego i dostępności komunikacyjnej. Te lokalne i regionalne inicjatywy są podstawą rozwoju ruchu turystycznego, ale jeżeli chcemy skokowo rozwinąć sektor turystyczny, to niezbędna jest koordynacja działań na wyższym poziomie. O ile gmina może zagosp [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl