Biuro podróży ma obowiązek poinformowania klienta o zmianie godziny wylotu. Taki obowiązek wynika z ustawy o usługach turystycznych. Niedopełnienie tego obowiązku może rodzić po stronie klienta szkodę, która stanowi podstawę dochodzenia zadośćuczynienia.
Opisywany problem dotyczy orzeczenia wydanego przez Sąd Okręgowy w Łodzi w dniu 21 sierpnia 2015 roku. Klientka biura podróży nie została poinformowana w żadnej formie o zmianie godziny wylotu z godziny 13.13 na 5.50. Wspomniana klientka zawarła z biurem podróży umowę o świadczenie usług turystycznych w styczniu na ponad pół roku przez początkiem zaplanowanej wycieczki. W tamtym czasie wpłaciła zaliczkę na poczet należności za wycieczkę, a następnie uiściła całą kwotę. Była w kontakcie osobistym i telefonicznym z pracownikiem biura podróży. Klientka stawiła się w biurze podróży na kilka dni przed wylotem. Jej wizyta wiązała się właśnie z chęcią upewnienia się, że żadne zmiany nie nastąpiły. Takie zachowanie świadczy o dużej zapobiegliwości i dbałości o swoje interesy. Był to zaplanowany wypoczynek, pod kątem którego klientka musiała uporządkować swoje sprawy zawodowe i dokonać płatności na poczet wycieczki Doświadczenie życiowe pozwala zatem na przyjęcie tezy, iż w przypadku tak skrupulatnie zaplanowanego urlopu w towarzystwie rodziny klientka z pewnością stawiłaby się na lotnisku o właściwej godzinie, gdyby wiedziała, iż nastąpi [...]

Opisywany problem dotyczy orzeczenia wydanego przez Sąd Okręgowy w Łodzi w dniu 21 sierpnia 2015 roku. Klientka biura podróży nie została poinformowana w żadnej formie o zmianie godziny wylotu z godziny 13.13 na 5.50. Wspomniana klientka zawarła z biurem podróży umowę o świadczenie usług turystycznych w styczniu na ponad pół roku przez początkiem zaplanowanej wycieczki. W tamtym czasie wpłaciła zaliczkę na poczet należności za wycieczkę, a następnie uiściła całą kwotę. Była w kontakcie osobistym i telefonicznym z pracownikiem biura podróży. Klientka stawiła się w biurze podróży na kilka dni przed wylotem. Jej wizyta wiązała się właśnie z chęcią upewnienia się, że żadne zmiany nie nastąpiły. Takie zachowanie świadczy o dużej zapobiegliwości i dbałości o swoje interesy. Był to zaplanowany wypoczynek, pod kątem którego klientka musiała uporządkować swoje sprawy zawodowe i dokonać płatności na poczet wycieczki Doświadczenie życiowe pozwala zatem na przyjęcie tezy, iż w przypadku tak skrupulatnie zaplanowanego urlopu w towarzystwie rodziny klientka z pewnością stawiłaby się na lotnisku o właściwej godzinie, gdyby wiedziała, iż nastąpi [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl