Również na rynku sprzedaży mamy dwie Polski. Tylko w tym wypadku Polska B ma się lepiej – pisze analityk Travel Data.
Koniunktura w zorganizowanej turystyce wyjazdowej, a zwłaszcza w agencyjnych biurach podróży, nie nastraja w tym roku optymistycznie. Pomimo że minęła już połowa czerwca, poziomy sprzedaży nadal systematycznie rozczarowują, a wzrosty odnotowują jedynie tanie linie oraz nieliczni touroperatorzy. Jednocześnie mamy do czynienia z rekordowo wysoką dynamiką wzrostu dochodów gospodarstw domowych, czyli elementu koniecznego do zwiększania zakupów, a nastroje konsumenckie badane przez TNS w ramach TNS Consumer Index oddające w dużym stopniu chęci do realizacji konsumpcji osiągają swoje wieloletnie maksima. Powstaje więc dość zasadne pytanie, dlaczego nie przekłada się to na zwiększanie zakupów usług wyższego rzędu, do których w naszym kraju nadal jeszcze należą zagraniczne wycieczki. Problem jest dość złożony, ale warto zwrócić uwagę na kilka bardzo istotnych aspektów tej sprawy.
Rozjechały się nastoje konsumenckie Polski A i Polski B
Po pierwsze: po raz pierwszy w historii badań (22 lata) nastąpiło odwrócenie relatywnych nastrojów w dużych miastach wobec nastrojów na wsi i w małych mi [...]


Koniunktura w zorganizowanej turystyce wyjazdowej, a zwłaszcza w agencyjnych biurach podróży, nie nastraja w tym roku optymistycznie. Pomimo że minęła już połowa czerwca, poziomy sprzedaży nadal systematycznie rozczarowują, a wzrosty odnotowują jedynie tanie linie oraz nieliczni touroperatorzy. Jednocześnie mamy do czynienia z rekordowo wysoką dynamiką wzrostu dochodów gospodarstw domowych, czyli elementu koniecznego do zwiększania zakupów, a nastroje konsumenckie badane przez TNS w ramach TNS Consumer Index oddające w dużym stopniu chęci do realizacji konsumpcji osiągają swoje wieloletnie maksima. Powstaje więc dość zasadne pytanie, dlaczego nie przekłada się to na zwiększanie zakupów usług wyższego rzędu, do których w naszym kraju nadal jeszcze należą zagraniczne wycieczki. Problem jest dość złożony, ale warto zwrócić uwagę na kilka bardzo istotnych aspektów tej sprawy.
Rozjechały się nastoje konsumenckie Polski A i Polski B
Po pierwsze: po raz pierwszy w historii badań (22 lata) nastąpiło odwrócenie relatywnych nastrojów w dużych miastach wobec nastrojów na wsi i w małych mi [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl