Firma Red Hat, dostawca rozwiązań open source i organizator dorocznego konkursu Red Hat Innovation Award, nagrodziła Amadeus w kategorii Innowacja roku w chmurze. Wyróżnione zostało dostępne w chmurze obliczeniowej i oparte na otwartym oprogramowaniu rozwiązanie Amadeus Cloud Services, które firma wdrożyła we współpracy z Red Hat na platformie RedHat OpenShift Container. Wyróżnienie zostało ogłoszone podczas Red Hat Summit, który odbył się w San Francisco w dniach 28-30 czerwca.
W ciągu ostatniego roku na bazie technologii Amadeus Cloud Services powstało rozwiązanie Amadeus Airline Cloud Availability. To innowacyjne rozwiązanie jest odpowiedzią na wyzwania wynikające z rosnącej liczby wyszukiwań połączeń lotniczych. Dawniej wskaźnik look to book, pokazujący ile ofert przegląda podróżny zanim zdecyduje się zarezerwować miejsce na konkretny lot, wynosił 10:1. Dziś jego wartość może rosnąć nawet do 1000:1. Rozwiązanie Amadeus Airline Cloud Availability z powodzeniem wykorzystały linie lotnicze Lufthansa w 2015 r., dzięki czemu poradziły sobie z 20-krotnym wzrostem wolumenów transakcji. To rozwiązanie jest teraz rozwijane wspólnie z Lufthansą. Technologia Amadeus Cloud Services stanowi też podstawę współpracy Amadeus z Grupą Hotelową Inter- Continental (IHG). Za pomocą tej technologii opracowywana jest nowa generacja systemów rezerwacyjnych gości (GRS). Efektem współpracy będzie pierwszy tego rodzaju ustandaryzowany, skalowalny i elastyczny ekosystem technologiczny dla branży hotelarskiej. Dzięki temu korzyści odniosą hotele IHG, ich właściciele, a przede wszystkim ich goście.

W ciągu ostatniego roku na bazie technologii Amadeus Cloud Services powstało rozwiązanie Amadeus Airline Cloud Availability. To innowacyjne rozwiązanie jest odpowiedzią na wyzwania wynikające z rosnącej liczby wyszukiwań połączeń lotniczych. Dawniej wskaźnik look to book, pokazujący ile ofert przegląda podróżny zanim zdecyduje się zarezerwować miejsce na konkretny lot, wynosił 10:1. Dziś jego wartość może rosnąć nawet do 1000:1. Rozwiązanie Amadeus Airline Cloud Availability z powodzeniem wykorzystały linie lotnicze Lufthansa w 2015 r., dzięki czemu poradziły sobie z 20-krotnym wzrostem wolumenów transakcji. To rozwiązanie jest teraz rozwijane wspólnie z Lufthansą. Technologia Amadeus Cloud Services stanowi też podstawę współpracy Amadeus z Grupą Hotelową Inter- Continental (IHG). Za pomocą tej technologii opracowywana jest nowa generacja systemów rezerwacyjnych gości (GRS). Efektem współpracy będzie pierwszy tego rodzaju ustandaryzowany, skalowalny i elastyczny ekosystem technologiczny dla branży hotelarskiej. Dzięki temu korzyści odniosą hotele IHG, ich właściciele, a przede wszystkim ich goście.