Choć zawód przewodnika ma się dobrze, to trudno każdemu turyście zapewnić indywidualne oprowadzanie. Chyba że ma się odpowiedni sprzęt.
Audioprzewodniki zwane również audioguidami wykorzystywane są najczęściej w muzeach, gdzie służą indywidualnym zwiedzającym, lub w gminach (choć znacznie rzadziej) czy miastach, gdzie pomagają w zwiedzaniu miasta czy jakiegoś terenu. Z tego typu sprzętu korzystają również organizatorzy turystyki, którzy wykorzystują go podczas nietypowych imprez, np. rejsu statkiem.
Co powinno być w środku?
Audioprzewodnik to nagrany w formie krótkich audycji przewodnik, udostępniany wraz z nośnikiem, którym jest specjalnie do tego przeznaczony sprzęt. Z takiego urządzenia korzysta jedna osoba, nie zaś grupa. Ważne, że audycje można nagrywać w więcej niż jednym języku, co umożliwia korzystanie ze sprzętu różnojęzycznym turystom, którzy po prostu mogą wybrać opcję językową dla nich dogodną. Czasami audioprzewodnik bywa wzbogacony o slajdy lub filmy, choć generalne założenie jest takie, aby zwiedzający oglądał to, co go otacza, słuchając opowiadania przewodnika. Coraz popularniejsze jest nagrywanie atrakcyjnych audycji. Historia nie jest w nich opowiedziana w sposób encyklopedyczny czy nieprzystępny dla przeciętnego odbiorcy, ale jest krótką (maks. 2-2,5 min.) opowieścią skupiającą uwagę, budującą napięcie lub humorystyczną (na ile pozwala na to temat i historia miejsca). Bywa, że po mi
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl