RateHawk, internetowy system B2B do rezerwacji hoteli, biletów lotniczych i transferów dla profesjonalistów z branży turystycznej, świętuje 9 lat działalności i odnotowuje silny wzrost wyników biznesowych w ciągu ostatniego roku.

W 2024 r. wartość rezerwacji netto RateHawk wzrosła 1,8-krotnie w porównaniu do 2023 r., a liczba rezerwacji wzrosła o 67 proc. w skali globalnej. Jej spółka macierzysta, Emerging Travel Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, osiągnęła nowy kamień milowy w wysokości 3,7 miliarda dolarów wartości transakcji brutto w 2024 roku, a RateHawk był głównym motorem wzrostu.
W 2024 r. RateHawk nadal rozwijał różnorodność swoich zasobów. Firma z powodzeniem nawiązała kontakt z ponad 70 nowymi globalnymi dostawcami zakwaterowania, przekraczając liczbę 300 hurtowników na całym świecie i zawarła bezpośrednie umowy z ponad 34 000 obiektów noclegowych, licząc łącznie do 120 000 obiektów. W rezultacie liczba opcji zakwaterowania osiągnęła ponad 2,6 miliona.
Popyt na usługi rezerwacji transportu RateHawk, w tym bilety lotnicze i rezerwacje transferów, podwoił się w 2024 roku. Firma wprowadziła również usługę podróży pociągiem w całej Europie, która została przyjęta z wielkim entuzjazmem przez partnerów RateHawk. W ciągu trzech miesięcy od uruchomienia, ponad 25 proc. profesjonalistów z branży turystycznej, którzy często rezerwują hotele na platformie, skorzystało również z usług kolejowych.
- Według najnowszego raportu turystycznego ONZ, w 2024 r. 1,4 miliarda ludzi będzie podróżować za granicę, prawie osiągając poziom sprzed pandemii. W RateHawk byliśmy świadkami tego trendu na własne oczy poprzez zwiększony popyt i znaczny wzrost działalności naszej firmy i partnerów - skomentował Felix Shpilman, prezes i dyrektor generalny Emerging Travel Group, spółki macierzystej RateHawk.
- Jesteśmy dumni, że możemy zapewnić naszym partnerom niezrównane wsparcie w tym ekscytującym okresie rozwoju branży turystycznej, rozwijając zarówno usługi platformowe, jak i integracje API. Tylko w 2024 roku podwoiliśmy liczbę umów integracji API, współpracując z ponad 500 nowymi podmiotami, w tym z Ctrip. W tym roku zamierzamy utrzymać tę dynamikę, koncentrując się na OTA i innowacyjnych platformach technologicznych – dodał Felix Shpilman.
W 2024 roku usługa została udostępniona w kolejnych 8 językach, dzięki czemu ich łączna liczba wzrosła do 32. RateHawk uruchomił również nową siedzibę w Singapurze, wzmacniając swoją pozycję w regionie azjatyckim i relacje z lokalnymi partnerami.
Liczba partnerów RateHawk również wzrosła o 50 proc., osiągając obecnie ponad 93 000 profesjonalistów z branży turystycznej na całym świecie.
RateHawk posiada biura w Londynie, Berlinie, Lizbonie, Warszawie, Dubaju, Limassol, Singapurze i Wilmington. RateHawk zatrudnia ponad 500 specjalistów na stanowiskach handlowych na całym świecie.