Warszawa zyskuje coraz większe uznanie w oczach zagranicznych mediów. W 2024 roku Stołeczne Biuro Turystyki zorganizowało 78 wizyt studyjnych dla dziennikarzy i twórców internetowych z 26 krajów.

Fot: Łukasz Kopeć
Efektem tej aktywności było aż 86 publikacji, które łącznie dotarły do ponad 375 milionów odbiorców na całym świecie. Artykuły i relacje o stolicy Polski pojawiły się m.in. w takich prestiżowych tytułach jak Le Figaro Magazine, The Guardian, Frankfurter Allgemeine Zeitung czy The Sunday Post.
Warszawa oczami świata – atrakcje i kultura na pierwszym planie
Podczas wizyt studyjnych dziennikarze i influencerzy mieli okazję odkrywać zarówno ikoniczne punkty stolicy, jak Łazienki Królewskie, Zamek Królewski czy Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, jak i mniej znane atrakcje, takie jak ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Muzeum Neonów czy Otwarty Jazdów. Równie dużym zainteresowaniem cieszyły się wydarzenia kulturalne, w tym Koncerty Chopinowskie w Łazienkach, rejsy po Wiśle oraz korzystanie z komunikacji miejskiej i rowerów miejskich.
Influencerzy promują stolicę w mediach społecznościowych
Coraz większą rolę w promocji turystycznej Warszawy odgrywają twórcy internetowi. Tylko jedna z popularnych hiszpańskich rolek na Instagramie, opublikowana przez @traveltipforyou, uzyskała ponad 2,6 miliona wyświetleń. – Promując Warszawę, ściśle współpracujemy nie tylko z tradycyjnymi mediami, ale także z twórcami treści internetowych, którzy dzięki swojej popularności mają ogromny wpływ na kształtowanie opinii o mieście na całym świecie – podkreśla Paweł Moras, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. – Wybieramy dla nich miejsca, które są fotogeniczne i inspirujące – tak, by oddać unikalny charakter Warszawy w kadrze – dodaje.
Współpraca z partnerami w kraju i za granicą
Realizacja programu wizyt studyjnych możliwa jest dzięki szerokiej współpracy SBt z partnerami instytucjonalnymi – zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi. Wśród nich znalazły się Zagraniczne Ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) m.in. w Niemczech, Francji, Chinach, Japonii i USA, a także Warszawska Organizacja Turystyczna (WOT) i Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna (MROT). W działania zaangażowane są również liczne instytucje kultury i lokalni partnerzy.
Dzięki tym działaniom Warszawa umacnia swoją pozycję jako atrakcyjna destynacja turystyczna, prezentując się światu jako dynamiczne, otwarte miasto z bogatą historią, nowoczesną infrastrukturą i tętniącą życiem sceną kulturalną.