Od niedzieli 20 kwietnia Podlaski Bon Turystyczny stał się realnym narzędziem wsparcia dla branży noclegowej w regionie.

Turyści spoza województwa, którzy zarezerwują co najmniej dwie noce w jednym z obiektów uczestniczących w programie, mogą liczyć na bon o wartości od 200 do 400 zł – w zależności od kategorii zakwaterowania.
Program jest finansowany przez samorząd województwa, a jego operatorem pozostaje Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna. Zgłoszenia obiektów zakończyły się 11 kwietnia, a pełna lista miejsc, w których będzie można zrealizować bon, ma być dostępna na stronie www.podlaskibonturystyczny.pl w dniu uruchomienia programu.
Sam bon nie będzie przypisany do konkretnego hotelu – po otrzymaniu na numer telefonu będzie można go zrealizować w dowolnym obiekcie uczestniczącym w programie.
Podlaski Bon Turystyczny to regionalna odpowiedź na trudności sektora turystycznego wschodnich województw, dotkniętych kryzysem migracyjnym i spadkiem ruchu krajowego.
– Niedługo zaczyna się sezon turystyczny i my jako samorząd województwa chcemy wesprzeć przedstawicieli branży turystycznej – podkreślał marszałek województwa podlaskiego Łukasz Prokorym podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Podlaskim Muzeum Kultury Ludowej.
– Województwo podlaskie jest bardzo bezpieczne i my, Podlasianie, o tym wiemy. Chcemy jednak o tym przekonać mieszkańców innych regionów – mówił.
Środki będą rozliczane bezgotówkowo, bezpośrednio między obiektem a operatorem programu. Łączna pula dofinansowania wynosi 2 mln zł. Jeśli zainteresowanie będzie wysokie, zarząd województwa rozważa wniosek do sejmiku o zwiększenie budżetu.
Podlaskie jest pierwszym województwem w Polsce, które samodzielnie wdrożyło regionalną wersję bonu turystycznego.
Zainteresowanie podobnym rozwiązaniem wyrażają już hotelarze z Dolnego Śląska (m.in. w związku ze stratami po jesiennej powodzi) oraz z Warmii i Mazur – zwłaszcza w kontekście bliskości granicy z obwodem kaliningradzkim.
Samorząd podlaski podkreśla, że jest to nie tylko projekt wsparcia gospodarczego, ale też element odbudowy wizerunku regionu jako kierunku bezpiecznego, naturalnego i pełnego wartości kulturowych.
– Po dwóch edycjach programu „Poznajemy Podlaskie” wprowadzamy kolejną formę wsparcia sektora turystycznego, tak poturbowanego w ciągu ostatnich lat – przypomina Bogdan Dyjuk, członek zarządu województwa.