Silny wzrost rezerwacji przez RateHawk w 2024 roku

RateHawk, internetowy system B2B do rezerwacji hoteli, biletów lotniczych i transferów dla profesjonalistów z branży turystycznej, świętuje dziewięć lat działalności i odnotowuje silny wzrost wyników biznesowych w ciągu ostatniego roku.

W 2024 r. wartość rezerwacji netto RateHawk wzrosła 1,8-krotnie w porównaniu z 2023 r., a liczba rezerwacji wzrosła o 67 proc. w skali globalnej. Jej spółka macierzysta, Emerging Travel Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, osiągnęła nowy kamień milowy w wysokości 3,7 mld dolarów wartości transakcji brutto w 2024 r., a RateHawk był głównym motorem wzrostu.

W 2024 r. firma nadal rozwijała różnorodność swoich zasobów. Z powodzeniem nawiązała kontakt z ponad 70 nowymi globalnymi dostawcami zakwaterowania, przekraczając liczbę 300 hurtowników na całym świecie i zawarła bezpośrednie umowy z ponad 34 tys. obiektów noclegowych, licząc łącznie do 120 tys. obiektów. W rezultacie liczba opcji zakwaterowania osiągnęła ponad 2,6 mln.

Popyt na usługi rezerwacji transportu RateHawk, w tym bilety lotnicze i rezerwację transferów, podwoił się w 2024 r. Firma wprowadziła również usługę podróży pociągiem w całej Europie, która została przyjęta z wielkim entuzjazmem przez partnerów RateHawk. W ciągu trzech miesięcy od uruchomienia, ponad 25 proc. profesjonalistów z branży turystycznej, którzy często rezerwują hotele na platformie, skorzystało równocześnie z usługi kolejowej.

– Według najnowszego raportu turystycznego ONZ, w 2024 r. 1,4 mld ludzi będzie podróżować za granicę, prawie osiągając poziom sprzed pandemii. W RateHawk byliśmy naocznymi świadkami tego trendu, którego efektem był zwiększony popyt i znaczny wzrost działalności naszej firmy i partnerów – skomentował Felix Shipilman, prezes i dyrektor generalny Emerging Travel Group, spółki macierzystej RateHawk. – Jesteśmy dumni, że możemy zapewnić naszym partnerom niezrównane wsparcie w tym ekscytującym okresie rozwoju branży turystycznej, rozwijając zarówno usługi, jak i integracje API. Tylko w 2024 r. podwoiliśmy liczbę umów integracji API, współpracując z ponad 500 nowymi podmiotami, w tym z Ctrip. W tym roku kanał partnerski firmy został również silnie zintegrowany na OTA i innowacyjnych platformach technologicznych – dodał Felix Shipilman.

W 2024 r. usługa została udostępniona w kolejnych ośmiu językach, dzięki czemu ich łączna liczba wzrosła do 32. RateHawk uruchomił również nową siedzibę w Singapurze, wzmacniając swoją obecność w regionie azjatyckim i relacje z lokalnymi partnerami.

Liczba partnerów również wzrosła o 50 proc. i przekroczyła 64 tys. profesjonalistów z branży turystycznej na całym świecie. RateHawk posiada biura w Londynie, Berlinie, Lizbonie, Warszawie, Dubaju, Limassol, Singapurze i Wilnie. Zatrudnia ponad 600 specjalistów na stanowiskach handlowych na całym świecie.