AI – szansai wyzwanie dla turystyki

Autor: ANDRZEJ JARCZEWSKI

Na początku roku opublikowany został raport analizujący znaczenie sztucznej inteligencji dla konkurencyjności gospodarki. Znajdują się w nim również dane pokazujące, jak duży wpływ będzie miała ta technologia na turystykę, dla której stanowi zarówno szansę, jak i wyzwanie.

Sztuczna inteligencja (AI) staje się jednym z najpotężniejszych czynników kształtujących przyszłość światowej gospodarki. Najnowszy raport „Blueprint for Intelligent Economies: AI Competitiveness through Regional Collaboration”, opracowany przez KPMG International we współpracy ze Światowym Forum Ekonomicznym, oferuje kompleksowy przewodnik wskazujący, w jaki sposób AI może stać się fundamentem nowoczesnych, innowacyjnych i odpowiedzialnych gospodarek. Szczególną uwagę warto zwrócić na sektor turystyki i podróży, który dynamicznie zmienia się pod wpływem tej technologii, otwierając nowe możliwości, ale także stawiając przed branżą poważne wyzwania.

KATALIZATOR CZWARTEJ REWOLUCJI PRZEMYSŁOWEJ

Raport zaprezentowany na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos jasno podkreśla, że sztuczna inteligencja nie jest jedynie technologiczną nowinką, lecz strategicznym zasobem o potencjale fundamentalnego przekształcania wszystkich sektorów gospodarki. AI staje się siłą napędową innowacji nie tylko w takich dziedzinach jak medycyna, finanse czy edukacja, ale również w turystyce, transporcie i usługach. Aby jednak w pełni wykorzystać ten potencjał, konieczne jest rozwinięcie rozbudowanej, zrównoważonej infrastruktury cyfrowej, zapewnienie bezpieczeństwa, systemów wysokiej jakości danych, a także budowanie kompetencji w zakresie zaawansowanych technologii.

Nie mniej istotne jest przy tym etyczne i odpowiedzialne podejście do zarządzania nowymi rozwiązaniami. Bez tych elementów szczególnie kraje rozwijające się mogą zostać zepchnięte na margines nadchodzącej ery, pogłębiając już istniejące nierówności technologiczne i gospodarcze.

WSPÓŁPRACA REGIONALNA KLUCZEM

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl