Enter Air z rekordowymi przychodami   przewoźnicy

Enter Air, wiodący polski przewoźnik czarterowy, zanotował w 2024 roku rekordowe przychody na poziomie 2 926,3 mln zł, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim. Mimo znaczącego wpływu ujemnych różnic kursowych (-63,6 mln zł) na wynik netto, podstawowe wskaźniki operacyjne Grupy wykazują silną dynamikę.

Kluczowe wyniki finansowe (2024 r.):

  • Przychody: 2 926,3 mln zł (+11,4% r/r)
  • Wynik operacyjny (EBIT): 260,7 mln zł (+56,9% r/r)
  • EBITDA (skorygowana o różnice kursowe): 554,7 mln zł (+32,1% r/r)
  • Wynik netto (skorygowany o różnice kursowe): 129,3 mln zł (+82,4% r/r)
  • Wypłacona dywidenda: 77,2 mln zł (4,40 zł/akcję)

Dynamiczny rozwój floty i kluczowe umowy:
W 2024 roku Enter Air wzbogacił swoją flotę o pięć nowych samolotów (jeden B737-800 i cztery B737 MAX 8), zwiększając ją do 30 maszyn. Przewoźnik zapowiedział dalsze inwestycje: w I półroczu 2025 dołączą trzy kolejne B737-800, a w III kwartale – jeden B737 MAX 8. Plany na koniec 2025 i 2026 rok obejmują odbiór czterech dodatkowych B737 MAX 8.

Firma zabezpieczyła już popyt na najbliższe sezony, podpisując kluczowe umowy czarterowe z polskimi touroperatorami na sezon Lato 2025 i Zima 2025/2026 o łącznej wartości ok. 2,2 mld zł. Partnerami są: TUI Poland, Coral Travel Poland, Rainbow Tours oraz ITAKA FLY.

Inwestycje w niezależność techniczną:
Enter Air poczynił znaczące kroki w rozwoju własnej obsługi technicznej (MRO):

  1. Węgry: Uruchomienie własnego, nowoczesnego hangaru w Debreczynie (certyfikat ULC od października 2024).
  2. Katowice: Podpisanie 10-letniej umowy najmu hangaru z dwiema zatokami serwisowymi na lotnisku w Katowicach (początek 2025).
    Działania te mają na celu znaczną redukcję kosztów zewnętrznych usług technicznych i zapewnienie niemal 100% samowystarczalności w tym obszarze. Grupa dysponuje także własnym symulatorem szkoleniowym.

Silny popyt i perspektywy:
"Rynek turystyczny rozwija się dynamicznie, napędzany nie tylko efektem odbicia po pandemii, ale przede wszystkim wzmożonym popytem pokolenia lat 80. i dobrą sytuacją materialną klasy średniej" – komentuje Grzegorz Polaniecki, Członek Zarządu Enter Air. "Jesteśmy liderem w Polsce i silnym graczem za granicą. Rośnie popyt z Europy Zachodniej, poprawia się struktura sezonowości – coraz więcej klientów wybiera wakacje poza szczytem letnim. Rekordowe wyniki finansowe i umocniona pozycja rynkowa pozwoliły nam pozyskać na korzystnych warunkach 5 nowych samolotów w ub.r. Nasza szwajcarska spółka Chair Airlines również notuje doskonałe wyniki. Początek 2025 r. wskazuje na utrzymanie silnego popytu na loty czarterowe i, przy sprzyjającej sytuacji globalnej, spodziewamy się kolejnego dobrego roku" – dodaje Polaniecki.

Dobra kondycja finansowa:
Firma w pełni spłaciła pożyczkę z programu "Tarcza Finansowa PFR" i wypłaciła znaczącą dywidendę. Zarząd zapowiada rekomendację wypłaty dywidendy za 2024 r. w wysokości ok. 3 zł na akcję.