Enter Air z rekordowymi przychodami

Enter Air, wiodący polski przewoźnik czarterowy, zanotował w 2024 roku rekordowe przychody na poziomie 2 926,3 mln zł, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Mimo znaczącego wpływu ujemnych różnic kursowych (-63,6 mln zł) na wynik netto, podstawowe wskaźniki operacyjne Grupy wykazują silną dynamikę.

Przychody wyniosły 2 926,3 mln zł (+11,4 proc. r/r), a wynik operacyjny (EBIT): 260,7 mln zł (+56,0 proc. r/r), natomiast EBITDA: 554,7 mln zł (+32,1 proc. r/r). Wynik netto: 129,3 mln zł (+82,4 proc. r/r), a zysk przypadający akcjonariuszom: 77,2 mln zł (+46,2 proc. r/r).

W 2024 roku Enter Air wzbogacił swoją flotę o pięć nowych samolotów (jeden B737-800 i cztery B737 MAX8), zwiększając ją do 30 maszyn. Przewoźnik zapowiedział dalsze inwestycje: w I półroczu 2025 dołączą trzy kolejne B737-800, a w III kwartale – jeden B737 MAX8. Plany na koniec 2025 i 2026 rok obejmują odbiór czterech dodatkowych B737 MAX 8.

Firma zabezpieczyła już popyt na najbliższe sezony, podpisując kluczowe umowy czarterowe z polskimi touroperatorami na sezon Lato 2025 i Zima 2025/2026 o łącznej wartości ok. 2,2 mld zł. Partnerami są: TUI Poland, Coral Travel Poland, Rainbow Tours oraz ITAKA FLY.

Enter Air poczynił znaczące kroki w rozwoju własnej obsługi technicznej (MRO):

Węgry: Uruchomienie własnego, nowoczesnego hangaru w Debreczynie (certyfikat ULC od grudnia 2024).

Katowice: Podpisanie 10-letniej umowy najmu hangaru z dwiema zatokami serwisowymi na lotnisku w Katowicach (początek 2025).

Działania te mają na celu znaczną redukcję kosztów zewnętrznych usług technicznych i zapewnienie niemal 100 proc. samowystarczalności w tym obszarze. Grupa dysponuje także własnym symulatorem szkoleniowym.

Firma w pełni spłaciła pożyczkę z programu “Tarcza Finansowa PFR” i wypracowała znaczącą dywidendę. Zarząd zapowiada rekomendację wypłaty dywidendy za 2024 r. w wysokości ok. 3 zł na akcję.