Ósma edycja Hotel Investment Trends Poland & CEE (HIT) potwierdziła, że jest najważniejszym forum inwestycyjnym dla branży hotelowej w regionie. W warszawskim Focus Hotel Premium spotkało się ponad 300 uczestników, a kolejnych stu śledziło transmisję online.

Wśród gości było ponad 30 kluczowych inwestorów z polskiego rynku, których portfele hotelowe liczą łącznie kilka miliardów złotych, ponad 200 top managerów sieciowych i niezależnych hoteli z całej Europy, a także architekci oraz czołowi dostawcy rozwiązań dla sektora.
HIT 2025 przyciągnął unikatowy przekrój uczestników – od prezesów i członków zarządów sieci oraz grup hotelowych, przez właścicieli i asset managerów, po dyrektorów rozwoju, operacji, sprzedaży i revenue managementu. Na sali obecni byli także partnerzy zarządzający, architekci, eksperci technologiczni i przedstawiciele struktur regionalnych międzynarodowych sieci – głównie z Polski, ale także z rynków Europy Środkowo-Wschodniej, DACH, Francji, Hiszpanii i krajów bałtyckich. Prezentowane osoby realnie podejmujące decyzje inwestycyjne, operacyjne i strategiczne, co wprost przełożyło się na autentyczną wartość i wagę debat.
Po raz kolejny decydenci realnie kształtujący rynek spotkali się w jednym miejscu. Skala uczestników przełożyła się na konkretną wartość ósmiu debat – od strategii długoterminowych, przez modele operacyjne i scenariusze transakcyjne, po wyzwania rynku pracy i przyszłości kategorii hotelowych.
– HIT 2025 był najbardziej selektywnym i jednocześnie najbardziej różnorodnym forum, jakie dotąd zrealizowaliśmy. Temat przewodni – „Kształtowanie przyszłości z wizją i strategią” – nie był pustym sloganem. Po raz kolejny to właśnie tutaj podjęto dyskusje, które realnie wpłyną na kierunki rozwoju rynku hotelowego w Polsce – powiedział Krzysztof Gonciarek, członek zarządu Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia, wydawca „Hotelarza” i organizator wydarzenia.

Tegoroczne forum HIT wsparła rekordowa liczba ponad 40 partnerów – od międzynarodowych sieci hotelowych, operatorów i deweloperów, przez firmy doradcze, architektów, aż po kluczowych dostawców technologii, wyposażenia i usług dla branży.
NA POCZĄTEK DOBRE WIEŚC
Gości konferencji przywitali Igor Sokołowski, dziennikarz Polsat News, oraz Rafał Szubstarski, redaktor naczelny „Hotelarza”. W otwarciu podkreślano, że tegoroczna edycja to forum realnych rozmów i decyzji, podejmowanych w czasie niepewności i rynkowych szans.
Pierwszym merytorycznym punktem programu była prezentacja Tangiego Chow, account managera na Europę Środkowo-Wschodnią i WNP w firmie STR. Jego dane nie pozostawiały wątpliwości: Polska znajduje się obecnie w grupie najszybciej rosnących rynków hotelowych w regionie, wyprzedzając pod względem wzrostu liczby noclegów i średnich stawek nawet niektórych sąsiadów. Prognoza STR zapowiada mocny sezon letni, ale z wyraźnym zastrzeżeniem: w drugiej połowie roku kluczowe będzie utrzymanie rentowności wobec rosnących kosztów i możliwej presji na ceny.

POTENCJAŁ INWESTYCYJNY
Dyskusja o potencjale inwestycyjnym polskich miast, którą moderował Nicolas Horky, partner oraz head of hotel transactions CEE & SEE w Cushman & Wakefield, zgromadziła reprezentantów kluczowych podmiotów rynkowych, wśród których byli: Philippe Bijaoui – chief development officer Europe & North Africa w Accorze; Jakub Bilik – prezes zarządu B&B HOTELS Polska; Rafał Kincer – prezes Polskiego Holdingu Hotelowego; Łu
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl