Wiosna 2025 r. przyniosła wyraźną poprawę kondycji polskiego hotelarstwa. Jak wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP) na początku maja, zarówno kwiecień, jak i długi weekend majowy okazały się znacznie lepsze pod względem frekwencji niż analogiczne okresy w poprzednich latach.

W kwietniu odsetek hoteli, które nie przekroczyły 30-procentowego obłożenia, spadł do 15 proc., czyli o 1 p.p. mniej niż w marcu. Jednocześnie 47 proc. obiektów odnotowało frekwencję przekraczającą połowę dostępnych miejsc, a jedna piąta z nich osiągnęła wynik powyżej 70 proc. Wyniki te oznaczają kontynuację pozytywnego trendu obserwowanego od początku roku. Szczególnie dobrze wypadły hotele biznesowe – ponad połowa z nich zanotowała frekwencję przekraczającą 50 proc., a tylko 13 proc. nie przekroczyło poziomu 30 proc. Nieco słabiej poradziły sobie obiekty wypoczynkowe, gdzie jedynie 27 proc. zapełniło się w więcej niż połowie, choć to i tak o 6 p.p. więcej niż w marcu.
NIE WSZYSCY ZADOWOLENI
Mimo poprawy ogólnej sytuacji nie wszystkie hotele mogą mówić o sukcesie. Dla 36 proc. z nich frekwencja była niższa niż w kwietniu ubiegłego roku, przy czym najczęściej spadki nie przekraczały 5 p.p. W
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl