8 lipca 2025 r. Ryanair i Lotnisko Warszawa-Modlin podpisały porozumienie, którego celem jest potrojenie liczby pasażerów – z obecnych 1,5 mln do 5 mln rocznie do 2030 r.

Przewoźnik zadeklarował inwestycję 400 mln USD oraz zwiększenie floty z 4 do 8 samolotów. Dyrektor generalny Ryanaira Michael O’Leary zapowiedział, że Modlin stanie się najszybciej rozwijającym się lotniskiem w Europie w latach 2025-2030.
Harmonogram działań
Do grudnia 2026 r. w bazie w Modlinie pojawią się trzy nowe samoloty. Latem 2026 r. Ryanair utworzy tam 200 miejsc pracy dla pilotów, personelu pokładowego i inżynierów. Przewoźnik otworzy także 25 nowych tras, zwiększając całkowitą ofertę lotów z portu do 60 połączeń.
Rozbudowa infrastruktury
Lotnisko zobowiązało się do września 2027 r. rozbudować terminal do 8 stanowisk odpraw i 12 miejsc postojowych. Powstanie także 400 nowych etatów w obsłudze pasażerów, handlu i ochronie. Kluczową inwestycją będzie połączenie kolejowe do terminala, które ma poprawić dostępność z Warszawy do końca 2027 r. Obecne moce portu (3,5 mln pasażerów rocznie) zostaną dostosowane do wzrostu ruchu.
Polska jest piątym rynkiem Ryanaira w Europie – w 2025 r. linia planuje przewieźć tu ok. 19 mln pasażerów. Umowa ma odwrócić trend spadkowy z 2024 r., gdy port odnotował 20,7% spadek liczby pasażerów (2,7 mln vs 3,4 mln w 2023 r.). Ryanair operuje obecnie z 13 polskich lotnisk, w tym 6 bazowych (44 maszyny), a z Warszawy (Modlin + Chopin) oferuje 96-97 lotów tygodniowo na 27 trasach.
źr PAP