Polska firma technologiczno-finansowa Autopay uruchomiła na początku kwietnia sześć nowych wersji językowych swoich serwisów do zakupu winiet cyfrowych. Teraz, podróżujacy po Europie kierowcy ze Słowacji, Słowenii, Włoch, Francji i Holandii, którzy teraz mogą korzystać z usług Autopay w swoich językach narodowych.

Dodatkowo uruchomiono wersję angielską, poszerzając grono potencjalnych użytkowników. Tym samym usługi mobilne Autopay dostępne są już w dziewięciu językach.
Nowe serwisy (SK: mobility.autopay.eu/sk, SI: mobility.autopay.eu/si, IT: mobility.autopay.eu/it, FR: mobility.autopay.eu/fr, NL: mobility.autopay.eu/nl, EN: mobility.autopay.eu) oferują tak samo intuicyjną obsługę i pełną gamę produktów jak znane już wersje polska, niemiecka i czeska. Umożliwiają one szybki i wygodny zakup e-winiet do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Węgier, a wkrótce także do Rumunii. Autopay zapewnia również automatyczne płatności za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad w Polsce.
Rozwój platformy to element szerszej strategii ekspansji Autopay na rynkach zagranicznych. Firma niedawno ogłosiła integrację z samochodami Mercedes-Benz, umożliwiając kierowcom w Niemczech (z planami na inne kraje) zakup winiet bezpośrednio z systemu multimedialnego auta. Dodatkowo, przejęcie serwisów Mamalu oraz współpraca z platformą nawigacyjną HERE (aplikacja HERE WeGo) umocniły pozycję Autopay jako kompleksowego rozwiązania do zakupu cyfrowych winiet w Europie Środkowej.
Na polskim rynku Autopay rozszerzył możliwości automatycznych płatności za przejazdy. Od połowy stycznia, dzięki współpracy z Autostradą Wielkopolską, użytkownicy mogą automatycznie opłacać przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem a Koninem, dołączając do istniejących już automatycznych płatności na A1 (Gdańsk-Toruń) i A4 (Katowice-Kraków). Usługa automatycznych płatności za parkowanie i tankowanie, dostępna obecnie dla klientów firmowych, wkrótce ma zostać udostępniona również użytkownikom indywidualnym.
Autopay, jako czołowy dostawca rozwiązań fintech, z usług którego korzysta miesięcznie ponad 12 milionów osób, konsekwentnie realizuje wizję ułatwiania podróżowania samochodem po Europie, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i flotowych.