Sztuczna inteligencja wkracza do turystyki na dobre, ale nie bez wątpliwości. Z globalnego badania Booking.com wynika, że choć większość podróżnych dostrzega korzyści płynące z AI, wielu podchodzi do niej z ostrożnością.

Raport „The Global AI Sentiment Report 2025” jest oparty na opiniach ponad 37 tys. osób z 33 krajów, pokazuje zróżnicowane podejście do sztucznej inteligencji zarówno w kontekście codziennego życia, jak i podróży.
AI wzbudza zainteresowanie, ale też niepokój
91 proc. badanych wyraziło ekscytację związaną z AI, a 89 proc. chce wykorzystywać ją w planowaniu podróży. Jednocześnie aż 91 proc. ma przynajmniej jedną obawę związaną z tą technologią. Zaledwie 6 proc. konsumentów w pełni ufa sztucznej inteligencji, a jedynie 12 proc. czuje się komfortowo, pozwalając jej podejmować decyzje bez udziału człowieka.
Z badań wynika, że podróżni postrzegają AI głównie jako narzędzie wspierające – coś, co może usprawnić planowanie, podpowiedzieć lokalne atrakcje czy pomóc w tłumaczeniach. Większość nie oczekuje (ani nie chce), by AI przejęła pełną kontrolę nad procesem decyzyjnym.
Podział postaw: od entuzjastów po sceptyków
Respondenci zostali podzieleni na pięć głównych grup:
• entuzjaści AI (36 proc.) – zainteresowani technologią, widzą w niej potencjał,
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl