Turystyka motorem przychodów Wirtualnej Polski Holding   polska

Turystyka stała się kluczowym filarem wyniku finansowego Wirtualnej Polski Holding S.A. i głównym motorem jej dynamicznego wzrostu. Jak wynika z danych za drugi kwartał 2025 roku, aż 60% przychodów całego holdingu pochodzi właśnie z tego segmentu, który po akwizycji Grupy Invia umacnia swoją transformacyjną rolę w strukturze spółki.

Grupa odnotowała w drugim kwartale 535,4 mln zł przychodów gotówkowych, co oznacza wzrost o 43% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 122 mln zł (wzrost o 24% r/r). Za imponującymi liczbami stał przede wszystkim segment turystyki, który wygenerował w tym okresie niemal 55 mln zł skorygowanej EBITDA, osiągając wzrost na poziomie 73,5% w ujęciu rocznym.

– Widać, że turystyka napędza nasz wzrost kolejny kwartał z rzędu. W sprawozdaniu za drugi kwartał po raz pierwszy pokazujemy wpływ transformacyjnego charakteru akwizycji Grupy Invia dla WP Holding. Obecnie już 60% naszych przychodów pochodzi z turystyki – podkreśla Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Dla porównania, segment reklamy i subskrypcji, historyczne jądro działalności holdingu, utrzymał swoje przychody na poziomie ubiegłorocznym, a jego EBITDA odnotowała jedynie jednoprocentowy spadek.

W pierwszym półroczu 2025 roku łączne przychody gotówkowe Grupy przekroczyły 900 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA osiągnął 207,7 mln zł (wzrost o 14% r/r). Wyniki te potwierdzają, że strategiczna decyzja o dywersyfikacji w kierunku e-commerce i turystyki, podjęta dekadę temu, przynosi wymierne korzyści finansowe i stała się fundamentem dalszego rozwoju holdingu.