Kampania promująca Kraków w HolandiiPolska Organizacja Turystyczna w Amsterdamie zakończyła właśnie dwutygodniową promocję Krakowa i Małopolski w Holandii.

Kampania na YouTube i Google Display Network dotarła do niemal 1,35 mln mieszkańców tego kraju. Reklamy wzbudziły duże zainteresowanie – ponad 730 tys. Holendrów weszło w interakcję z materiałami, klikając je, oglądając do końca lub udostępniając. To dało współczynnik interakcji na poziomie 68,73 proc., rekordowy w historii działań ZOPOT Amsterdam.

Sercem akcji był dynamiczny film przygotowany przez Małopolską Organizację Turystyczną, pokazujący bogactwo kulturowe Krakowa i różnorodność regionu – od zabytków UNESCO po góry, parki narodowe i nowoczesną infrastrukturę turystyczną. – Holenderscy turyści coraz chętniej odwiedzają nie tylko Kraków, ale także nasze góry, parki narodowe czy termy – zauważa Grzegorz Biedroń, prezes MOT. Kampania wpisuje się w trend systematycznego wzrostu odwiedzających z Niderlandów. Skuteczność akcji pokazuje, że dobrze przygotowane materiały są nie tylko efektywne, ale i pozwalają na zwiększenie zasięgu w konkretnych grupach docelowych, co według Biedronia kampania przyczyni się do jeszcze większego napływu turystów, szczególnie do Małopolski.