Turystyka stała się kluczowym filarem wyniku finansowego Wirtualnej Polski Holding SA i głównym motorem jej dynamicznego wzrostu.

Jak wynika z danych za II kwartał 2025 r., aż 60 proc. przychodów całego holdingu pochodzi właśnie z tego segmentu, który po akwizycji Grupy Invia umacnia swoją transformacyjną rolę w strukturze spółki.
Grupa odnotowała w II kwartale 535,4 mln zł przychodów gotówkowych, co oznacza wzrost o 43 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł prawie 122 mln zł (wzrost o 24 proc. r/r). Za imponującymi liczbami stał przede wszystkim segment turystyki, który wygenerował w tym okresie niemal 55 mln zł skorygowanej EBITDA, osiągając wzrost na poziomie 73,5 proc. w ujęciu rocznym.
– Widać, że turystyka napędza nasz wzrost kolejny kwartał z rzędu. W sprawozdaniu za II kwartał po raz pierwszy pokażemy wpływ transformacyjnego charakteru akwizycji Grupy Invia dla WP Holding. Obecnie już 60 proc. naszych przychodów pochodzi z turystyki – podkreśla Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding SA.
Dla porównania – segment reklamy i subskrypcji, historyczne jądro działalności holdingu, utrzymał swoje przychody na poziomie ubiegłorocznym, a jego EBITDA odnotowała jedynie jednoprocentowy wzrost.
W pierwszym półroczu 2025 r. łączne przychody gotówkowe grupy przekroczyły 900 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA osiągnął 207,7 mln zł (wzrost o 14 proc. r/r). Wyniki te potwierdzają, że strategiczna decyzja o dywersyfikacji w kierunku e-commerce i turystyki, podjęta dekadę temu, przynosi wymierne korzyści finansowe i stała się fundamentem dalszego rozwoju holdingu.