Port Lotniczy Poznań-Ławica ustanawia historyczny rekord

Historyczny wynik odnotował Port Lotniczy Poznań-Ławica w lipcu tego roku, obsługując po raz pierwszy ponad pół miliona pasażerów w jednym miesiącu. Dokładna liczba wyniosła 504,7 tys. podróżnych, co oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Grzegorz Bykowski, prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica, podkreśla, że lipiec był kolejnym bardzo udanym miesiącem, z wyraźnymi wzrostami zarówno w ruchu regularnym, jak i czarterowym. Jego zdaniem dynamiczny rozwój jest efektem dużego zainteresowania ofertą przewoźników operujących z Poznania oraz rosnącej atrakcyjności regionu jako celu podróży.

Analiza ruchu pasażerskiego wykazała znaczące wzrosty we wszystkich segmentach. Największy udział miały tanie linie lotnicze (LCC), z wynikiem 243,7 tys. osób, co stanowiło wzrost o 11 proc. w ujęciu rocznym. Ruch czarterowy osiągnął poziom 208,2 tys. pasażerów, zwiększając się o 4 proc., podczas gdy segment legacy odnotował imponujący wzrost o 21 proc., obsługując 52,5 tys. osób.

Wśród najpopularniejszych kierunków w segmencie niskokosztowym znalazły się Londyn-Stansted, Mediolan-Bergamo oraz Zadar. W ruchu czarterowym niekwestionowanymi liderami były Antalya w Turcji, Hurghada w Egipcie oraz Heraklion w Grecji.

Łącznie w lipcu na poznańskim lotnisku zrealizowano 4779 operacji lotniczych, co oznacza wzrost o 4 proc. względem lipca 2024 r. Skumulowana liczba pasażerów od początku roku do końca lipca przekroczyła już 2,3 mln, co jest wynikiem o 17 proc. lepszym niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Wzrost liczby podróżnych odnotowało łącznie 27 linii lotniczych. W przypadku przewoźników czarterowych, którzy odnotowali wzrost o 22 proc. w skali roku.

Prezes Bykowski podkreślił, że te imponujące wyniki są zasługą rosnącego zainteresowania ze strony pasażerów, ale także wsparcia ze strony władz miasta. Zdaniem przewoźnika, kluczem do dalszego rozwoju jest konieczna intensyfikacja działań związana z wypracowaniem niezbędnej dla rynku zmiana restrykcyjnych regulacji środowiskowych, które obecnie ograniczają możliwości Poznania-Ławicy.