Stworzyliśmy nasz system certyfikacji. Certyfikaty Produktów Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów wyróżniają nie tylko noclegi, atrakcje turystyczne, wyroby stanowiące pamiątki z Krainy Lessowych Wąwozów, ale i autentyczne wyroby spożywcze czy rękodzieła – mówi Wiesław Czernic, dyrektor Lokalnej Organizacji Turystycznej Kraina Lessowych Wąwozów.

Kraina Lessowych Wąwozów to już marka sama w sobie. Jak narodził się pomysł na stworzenie tego obszaru turystycznego?
Tu trzeba cofnąć się do 2007 r., kiedy nazwa ta pojawiła się po raz pierwszy w projekcie „Turystyka – wspólna sprawa”, realizowanym na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, a współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kraina Lessowych Wąwozów obejmuje zachodnią część Wyżyny Lubelskiej, a dokładniej – część Płaskowyżu Nałęczowskiego, Równiny Bełżyckiej, wschodnią część Równiny Radomskiej oraz dolinę Wieprza i fragment przełomu Wisły. Mamy tu wyjątkowy krajobraz – wąwozy lessowe, które choć niedoceniane przez lata, są ewenementem na skalę Europy. Pod tym szyldem chcieliśmy połączyć potencjał przyrodniczy, kulturowy i lokalny entuzjazm w spójną narrację turystyczną. Zaczęło się od współpracy kilku gmin, potem dołączyły kolejne. Dziś to już 10 samorządów i około 50 partnerów.
Co było wtedy głównym celem stworzenia tej marki?
Przede wszystkim aktywizacja tych podmiotów działających tu w obszarze turystyki i oczywiście wspólna promocja. Chodziło o skumulowanie środków i działań, by skutecznie promować region. Ważnym wydarzeniem dla nas był rok 2019, w którym zostaliśmy jedną z pięciu pierwszych polskich marek turystycznych, co potwierdziło sens naszej pracy. Stworzenie marki Kraina Lessowych Wąwozów dało nam też możliwość ubiegania się o środki na dalszy rozwój.
Kraina Lessowych Wąwozów tworzy i rozwija własne sztandarowe produkty turystyczne. Zechciałby je pan przedstawić?
Skupiamy się na trzech głównych sieciowych produktach, które najlepiej odpowiadają naszemu potencjałowi. Przede wszystkim Akademia Lesslandia, produkt kierowany do rodzin z dziećmi oraz wycieczek szkolnych. Łączy on 17 obiektów, w których na uczestników czekają warsztaty tematy
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl