To, co robimy, to coś więcej niż turystyka

Autor: Rozmawiał Roderyk Więcek

Stworzyliśmy nasz system certyfikacji. Certyfikaty Produktów Polskiej Marki Turystycznej Krainy Lessowych Wąwozów wyróżniają nie tylko noclegi, atrakcje turystyczne, wyroby stanowiące pamiątki z Krainy Lessowych Wąwozów, ale i autentyczne wyroby spożywcze czy rękodzieła – mówi Wiesław Czernic, dyrektor Lokalnej Organizacji Turystycznej Kraina Lessowych Wąwozów.

Kraina Lessowych Wąwozów to już marka sama w sobie. Jak narodził się pomysł na stworzenie tego obszaru turystycznego?

Tu trzeba cofnąć się do 2007 r., kiedy nazwa ta pojawiła się po raz pierwszy w projekcie „Turystyka – wspólna sprawa”, realizowanym na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, a współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Kraina Lessowych Wąwozów obejmuje zachodnią część Wyżyny Lubelskiej, a dokładniej – część Płaskowyżu Nałęczowskiego, Równiny Bełżyckiej, wschodnią część Równiny Radomskiej oraz dolinę Wieprza i fragment przełomu Wisły. Mamy tu wyjątkowy krajobraz – wąwozy lessowe, które choć niedoceniane przez lata, są ewenementem na skalę Europy. Pod tym szyldem chcieliśmy połączyć potencjał przyrodniczy, kulturowy i lokalny entuzjazm w spójną narrację turystyczną. Zaczęło się od współpracy kilku gmin, potem dołączyły kolejne. Dziś to już 10 samorządów i około 50 partnerów.

Co było wtedy głównym celem stworzenia tej marki?

Przede wszystkim aktywizacja tych podmiotów działających tu w obszarze turystyki i oczywiście wspólna promocja. Chodziło o skumulowanie środków i działań, by skutecznie promować region. Ważnym wydarzeniem dla nas był rok 2019, w którym zostaliśmy jedną z pięciu pierwszych polskich marek turystycznych, co potwierdziło sens naszej pracy. Stworzenie marki Kraina Lessowych Wąwozów dało nam też możliwość ubiegania się o środki na dalszy rozwój.

Kraina Lessowych Wąwozów tworzy i rozwija własne sztandarowe produkty turystyczne. Zechciałby je pan przedstawić?

Skupiamy się na trzech głównych sieciowych produktach, które najlepiej odpowiadają naszemu potencjałowi. Przede wszystkim Akademia Lesslandia, produkt kierowany do rodzin z dziećmi oraz wycieczek szkolnych. Łączy on 17 obiektów, w których na uczestników czekają warsztaty tematy

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl