Klienci Revoluta, których było 1,5 mln, od maja do sierpnia wydali za granicą 4 mld zł. Eksperci tej finansowej platformy zbadali ich plany, obawy i motywacje.

Polacy podróżują coraz częściej i coraz bardziej świadomie, a jednocześnie ujawniają w badaniach swoje marzenia, priorytety i finansowe ograniczenia. Najnowsze dane pokazują, że za decyzjami turystycznymi stoi mieszanka potrzeb emocjonalnych, społecznych i ekonomicznych.
CEL PODRÓŻY – RODZINA, RELAKS I KULTURA
Najczęstszym motywem wyjazdów jest spędzanie czasu z bliskimi (49 proc.) oraz poznawanie nowych kultur (47 proc.). Dla niemal połowy Polaków podróż to również forma wypoczynku i „nicnierobienia” (43 proc.). Zdecydowanie mniej osób wybiera wyjazdy dla sportu (13 proc.) czy wydarzeń kulturalnych (16 proc.). Zaledwie 2 proc. traktuje podróże jako okazje do nauki, pracy sezonowej czy programów typu work & travel. Dane wskazują więc, że wakacje są dla Polaków przede wszystkim czasem oddechu i relacji – mniej zaś inwestycją w rozwój zawodowy czy edukacyjny.
INSPIRACJE DO WYBORU KIERUNKU
Wbrew pozorom to nie influencerzy ani media społecznościowe kształtują plany wakacyjne.
Revolut, globalna platforma finansowa, z której korzysta ponad 60 mln klientów na świecie, i europejski bank, gdzie swoje konto ma ponad 4,5 mln polskich klientów, udostępnił w aplikacji dwie nowe funkcje dla podróżujących: Travel Mode i Travel Map. Firma sprawdziła też, które kierunki cieszyły się największą popularnością wśród klientów (od maja do sierpnia br.) i co kształtuje wybory Polaków dotyczące kierunku i sposobu spędzania urlopu. Bank policzył też, ile pieniędzy zostawili z pomocą kart Revolut turyści odwiedzający Polskę.
Zaledwie 9 proc. badanych kieruje się wskazówkami z Instagrama czy TikToka, podczas gdy aż 4
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl