Boom na krajowy wypoczynek i regenerację   badania rynku

Polacy nie odkładają walizek po wakacjach – przeciwnie, jesień staje się coraz popularniejszym momentem na wypoczynek. Z badania platformy rezerwacyjnej Triverna.pl wynika, że aż 84% respondentów planuje jesienny wyjazd, głównie w kraju.

Dominują kierunki górskie i nadmorskie, a kluczowym motywem podróży jest regeneracja i relaks w hotelach oferujących strefy wellness oraz dobrą kuchnię.

Jesień coraz mocniej w kalendarzu podróżnym

Z badania przeprowadzonego wśród blisko tysiąca użytkowników Triverna.pl wynika, że największa liczba wyjazdów planowana jest na październik (54%) i listopad (49%), a 15% ankietowanych zdecydowało się na urlop już we wrześniu.

Jesień przestaje być „martwym sezonem”. Polacy odkrywają, że podróżowanie poza wakacjami ma wiele zalet – jest spokojniej, taniej, a hotele oferują atrakcyjne pakiety wellness i tematyczne pobyty. To moment, w którym można naprawdę odpocząć – komentuje Krzysztof Dębski, Chief Marketing Officer w Triverna.pl.

Regeneracja i wellness na pierwszym miejscu

73% Polaków wskazuje odpoczynek i regenerację jako główny cel jesiennego wyjazdu. Najczęściej wybierane są obiekty ze strefami wellness i basenem (68%) oraz z ofertą zabiegów SPA (26%). Na znaczeniu zyskuje także dobra kuchnia (48%) i lokalne smaki, a w przypadku rodzin – atrakcje dla dzieci (26%).

Większość respondentów planuje podróż z partnerem (47%) lub rodziną (41%), rzadziej ze znajomymi (8%) czy solo (3%). Króluje weekendowy format wyjazdów – 49% ankietowanych wybiera krótkie, 2–3-dniowe wypady, a 46% zamierza je nieco wydłużyć.

Listopadowe święto 11 listopada dodatkowo sprzyja planowaniu – 41% badanych zamierza wykorzystać długi weekend na wypoczynek.

Podróże spontaniczne i inspiracje online

Polacy coraz chętniej planują wyjazdy elastycznie: 39% rezerwuje z wyprzedzeniem 2–3 tygodni, a niemal ¼ podejmuje decyzję spontanicznie, tuż przed wyjazdem. Inspiracji szukają głównie na portalach turystycznych (55%), w mediach społecznościowych (38%) oraz wśród rekomendacji znajomych (37%).

Jesienne podróże stają się częścią stylu życia. Polacy chcą odpoczywać częściej, ale krócej – wykorzystując każdą okazję do regeneracji w kraju. To trend, który umacnia polską turystykę i napędza popyt na oferty wellness – podsumowuje Dębski.