Biuro podroży jest odpowiedzialne za kapitana jak za własne działania. Jeśli więc rejs odbywał się niesprawnym jachtem i podczas niego nie usunięto usterek, to biuro podróży odpowie za nienależyte wykonanie umowy.
Biuro podróży odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane następującymi okolicznościami: działaniem lub zaniechaniem klienta; działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo siłą wyższą. Jeśli więc biuro podróży nie zapewniło uczestnikom odbywającym rejs sprawnego jachtu i nie wyeliminowało usterek jachtu podczas rejsu, to biuro nienależycie wykonało swoje zobowiązania.
Kapitan działa w imieniu biura
Zgodnie z kodeksem morskim kapitan sprawuje kierownictwo statku i wykonuje inne funkcje określone przepisami. Kapitan ma obowiązek przed rozpoczęciem i w czasie podróży dołożyć należytej staranności, aby statek był zdatny do żeglugi, a w szczególności aby odpowiadał wymaganiom wynikającym z przepisów i zasad dobrej praktyki morskiej co do bezpieczeństwa, obsadzenia właściwą załogą, należytego wyposażenia i zaopatrzenia. Kapitan jest osobą, za pomocą której biuro podróży wykonuje swoje zobowią
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl