„Rynek Turystyczny” w maju br., przed terminem rozpoczęcia obowiązywania przepisów rozporządzenia o ochronie danych osobowych, podjął inicjatywę zachęcenia branży turystycznej do rozważenia stworzenia kodeksu postępowania w zakresie ochrony danych. Po pół roku obowiązywania tego aktu normatywnego powracamy do tematu kodeksu.
Nasze działania wynikają z motywu 98 rozporządzenia o ochronie danych osobowych, w myśl którego należy zachęcać zrzeszenia lub inne organy reprezentujące kategorie administratorów lub podmiotów przetwarzających do sporządzania kodeksów postępowania w takim zakresie, by ułatwiać jego skuteczne stosowanie, z uwzględnieniem szczególnych cech przetwarzania prowadzonego w niektórych sektorach i szczególnych potrzeb mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
Kodeks postępowania
Idea tworzenia kodeksów istniała już wcześniej. Przedsiębiorcy lub ich zrzeszenia przyjmowali tzw. kodeksy dobrych praktyk. Jednak te kodeksy jedynie fragmentarycznie odnosiły się do problematyki danych osobowych, a efektywność zawartych tam dobrych praktyk zależała od zaangażowania kierownictwa danego podmiotu i egzekwowania ich wprowadzenia w całej organizacji. Z kolei zatwierdzone kodeksy postępowania są akceptowane przez Urząd Ochrony Danych Osobowych, co zapewni ich zgodność z RODO, a stosowanie monitorowane będzie przez akredytowane p
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl