Jesienią po raz piąty w Świdnicy na Dolnym Śląsku spotka się branża turystyczna, samorząd terytorialny i przedstawiciele nauki, by podczas jednej z największych i najważniejszych konferencji w Polsce podyskutować o przyszłości turystyki i perspektywach jej rozwoju, a także popycie na wyjątkowe doznania. Organizatorzy – Miasto Świdnica, LOT „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”, Fundacja Symbioza, Dolnośląska Izba Turystyki, Izba Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej – proponują dwudniowe obrady i warsztaty, których tematem przewodnim ma być hasło „Turystyka w czasach experience economy. Przedsiębiorstwo, samorząd, nauka”.
Z tego powodu, jak zapowiadają organizatorzy, słowo „doświadczenie” będzie w Świdnicy odmieniane przez wszystkie przypadki. Jak zauważa dr Andrzej Stasiak z Uniwersytetu Łódzkiego, jeden z prelegentów w tej konferencji, rozwój gospodarki doświadczeń wzmógł popyt na wyjątkowe doznania i emocje również w turystyce. Wewnętrzne doznania, ekscytacja, psychiczna satysfakcja z pobytu w danym miejscu stają się niekiedy ważniejsze od standardu usług turystycznych. Prowadzi to do postrzegania doświadczenia turysty jako fundamentu całościowej strategii marki turystycznej, celu i sensu wszystkich działań marketingowych firmy czy obszaru. I wymaga zmiany dotychczas znanych metod i narzędzi profesjonalnego kształtowania produktów turystycznych w takie, które sprawią, że produkty te będą silnie nasycone emocjami. Aby zamienić zwykły produkt w niezwykłe doświadczenie, potrzebna jest reorientacja myślenia. Znany branży turystycznej i marketingowej pakiet usług turystycznych musi się zmienić w pakiet doświadczeń turystycznych. Jak to zrobić i dlaczego to warto zrobić – o tym m.in. będzie mowa podczas poszczególnych sesji świdnickiej konferencji, a także na warsztatach, które zaplanowano dla jej uczestników. Konferencja jest przeznaczona dla przedstawicieli organizacji branżowych, pozarządowych, przedsiębiorców i pracowników przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku turystycznym i paraturystycznym, naukowców, przedstawicieli samorządów terytorialnych zajmujących się turystyką, promocją, sportem i kulturą, pracowników ośrodków sportu i rekreacji, marketingowców – wszystkich, którzy chcieliby zaistnieć na rynku turystycznym lub właśnie na niego wchodzą, a także dla osób zarządzających produktami turystycznymi, atrakcjami turystycznymi czy odpowiedzialnych za rozwój turystyczny obszarów. W programie dwudniowej konferencji zaplanowano sesj
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl