Zmiana godziny odlotu, opóźniony lot – to jedne z przyczyn skarg klientów biur podróży. Kto i w jakim zakresie odpowiada za taką sytuację?
Kwestia skarg była przedmiotem interpelacji poselskiej skierowanej do ministra sportu i turystyki. Ministerstwo w odpowiedzi ustosunkowało się do swojej roli w kontekście sporów podróżny – biuro podróży: Organy administracji publicznej, w tym także MSiT, nie posiadają kompetencji do rozstrzygania sporów o charakterze cywilnoprawnym, ponieważ organizatorzy turystyki, tak jak inni przedsiębiorcy, są podmiotami działającymi w warunkach gospodarki wolnorynkowej i podlegają horyzontalnym regulacjom dotyczącym prowadzenia przedsiębiorstwa w polskim systemie prawnym, takim jak: ustawa – Prawo przedsiębiorców, kodeks cywilny, kodeks spółek handlowych, ustawa o Krajowym Rejestrze Sądowym, ustawa o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wiele innych.
Obowiązki i prawa wynikające z nienależytego wykonania umowy
Organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej, a podróżny ma prawo m.in. do: usunięcia niezgodności przez organizatora turystyki, gdy którakolwiek z usług turystycznych nie jest wykonywana zgodnie z umową o udział w imprezie turystycznej obniżki ceny za każdy o
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl