Biuro podróży, które zamieszcza wtyczkę „Lubię to” na swoich witrynach internetowych, staje się współadministratorem danych osobowych.
Przedsiębiorca prowadzący działalność jako biuro podróży, który umieszcza w witrynie internetowej wtyczkę społecznościową „Lubię to” (Facebook) umożliwiającą przeglądarce osoby odwiedzającej tę witrynę pobieranie treści od dostawcy wspomnianej wtyczki i przekazywanie w tym celu temu dostawcy danych osobowych osoby odwiedzającej, można uznać za administratora danych. Jego odpowiedzialność jest jednak ograniczona do operacji lub do zestawu operacji przetwarzania danych osobowych, której lub których cele i sposoby rzeczywiście on określa, tj. gromadzenie rozpatrywanych danych i ich ujawnianie poprzez transmisję do Facebooka. W efekcie każdy z podmiotów uznać należy za współadministratora, tj. operatora witryn internetowych wraz z dostawcą wtyczki społecznościowej „Lubię to” (Facebook). Taka teza wypływa z wyroku, który wydał Trybunał Sprawiedliwości UE 29 lipca 2019 r. w sprawie C-40/17 Fashion ID GmbH & Co.KG przeciwko Verbraucherzentrale NRW eV. Teza ta jest istotna z punktu widzenia określenia ról podmiotów biorących udział w procesie przetwarzania danych osobowych. Według TSUE operatorzy witryn internetowych wraz z dostawcą wtyczki społecznościowej „Lubię to” (Facebook), w zakresie zbierania i transmisji danych Facebookowi, zostali uznani za współadministratorów danych osobowych osób odwiedzających te witryny. Biura podróży, które korzystają z wtyczek społecznościowych „Lubię to
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl