Jak wygląda sieć połączeń kolejowych między Polską a Niemcami?

Wprawdzie PKP Intercity otrzymało od miesięcznika ekonomicznego "Polish Market" tytuł Perły Polskiej Gospodarki 2007, po latach likwidowania nieopłacalnych połączeń na zapomniane trasy wracają pociągi i szynobusy spółki PKP Przewozy Regionalne, a mimo to polska kolej pozostaje daleko w tyle w porównaniu z przedsiębiorstwami kolejowymi w zachodniej Europie.
Jeśli nawet PKP kupuje nowoczesne pociągi wyprodukowane przez bydgoską fabrykę PESA, które w przyszłości mają pokonywać trasę Warszawa - Łódź w niecałą godzinę, to nijak ma się to do teraźniejszości - obecnie ze stolicy do Łodzi jedzie się prawie 2,5 godziny, poza tym stan trakcji elektrycznej też pozostawia wiele do życzenia.

Plany wprowadzenia do Polski pociągów osiągających prędkość ponad 200 km/h kończą się na zapowiedziach, pozostaje więc cieszyć się tym, co mamy. A mamy na razie niewiele. Chodzi o nowoczesne pociągi, które jeżdżą na trasach międzynarodowych, z Warszawy i Krakowa do Berlina, Wiednia, Pragi oraz Budapesztu. Według informacji, jakie otrzymaliśmy od PKP, największą popularnością cieszą się przejazdy kolejowe z Polski do Niemiec.

Wprawdzie PKP Intercity otrzymało od miesięcznika ekonomicznego "Polish Market" tytuł Perły Polskiej Gospodarki 2007, po latach likwidowania nieopłacalnych połączeń na zapomniane trasy wracają pociągi i szynobusy spółki PKP Przewozy Regionalne, a mimo to polska kolej pozostaje daleko w tyle w porównaniu z przedsiębiorstwami kolejowymi w zachodniej Europie.
Jeśli nawet PKP kupuje nowoczesne pociągi wyprodukowane przez bydgoską fabrykę PESA, które w przyszłości mają pokonywać trasę Warszawa - Łódź w niecałą godzinę, to nijak ma się to do teraźniejszości - obecnie ze stolicy do Łodzi jedzie się prawie 2,5 godziny, poza tym stan trakcji elektrycznej też pozostawia wiele do życzenia.

Plany wprowadzenia do Polski pociągów osiągających prędkość ponad 200 km/h kończą się na zapowiedziach, pozostaje więc cieszyć się tym, co mamy. A mamy na razie niewiele. Chodzi o nowoczesne pociągi, które jeżdżą na trasach międzynarodowych, z Warszawy i Krakowa do Berlina, Wiednia, Pragi oraz Budapesztu. Według informacji, jakie otrzymaliśmy od PKP, największą popularnością cieszą się przejazdy kolejowe z Polski do Niemiec.
Superszybkie koleje na świecie TGV we Francji (średnia prędkość - 300 km/h, w czasie testów TGV osiągnął prędkość 515,3 km/h);
Eurostar (Francja/Wielka Brytania/Belgia) - łączy Europę kontynentalną z Wyspami Brytyjskimi. Maksymalna prędkość - 300 km/h;
P
[...]
Eurostar (Francja/Wielka Brytania/Belgia) - łączy Europę kontynentalną z Wyspami Brytyjskimi. Maksymalna prędkość - 300 km/h;
P
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl