Różne oblicza kampanii public relations polskich miast
Podstawą sukcesu miast - co w znaczeniu turystycznym oznacza zwiększenie liczby przyjazdów - jest ich promocja. Odpowiednio przeprowadzona kampania promocyjna miasta jest decydująca również przy generowaniu zysków. Kampania PR może bez wątpienia pomóc w promocji. Czy jednak działa cuda?
Kraków: "Znudziły Ci się owce? Zobacz smoka. Odwiedź Kraków!"

Powyższy slogan zachęcał na ulicach Zakopanego do odwiedzenia starej stolicy Polski. Nie wzbudziłaby owa reklama większych emocji, gdyby nie fakt, że zachęcającym sloganem w trzech wersjach językowych - polskiej, angielskiej i rosyjskiej - ozdobione były Krupówki, bez wątpienia jedna z najsłynniejszych ulic Podhala. Jak mówi Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego, reklamy te są dość wyzywające. Na slogan Zakopane jednak wyraziło zgodę. Zawarta między Krakowem a Zakopanem umowa głosiła, że miasta zgadzają się na banery reklamowe. Zgoda górali na reklamę z owcami i smokiem była. Ta z kolei w mniemaniu wielu mieszkańców stolicy Tatr jest obraźliwa. - W myśl umowy niedługo na ulicach Krakowa mają zawisnąć reklamy Zakopanego. Wtedy na pewno odniesiemy się do banerów Krakowa. Z pewnością napiszemy coś o smokach i owcach - dodaje Majcher. Reklama konkurencyjnego miasta w miejscu, gdzie turystów jest w Zakopanem najwięcej, bardzo dziwi. Nie zgodziłabym się na to na miejscu władz - uzupełnia w ripoście Anna Kołpak, mieszkanka Krupówek.
Na narty do MałopolSKI
Popularność Krakowa nie budzi wątpliwości. Miasto to - zaraz po Warszawie - jest najczęstszym celem turystyki biznesowej (załatwianie spraw służbowych, szkolenia, konferencje). Atuty Krakowa - m.in. dzielnica żydowska ze starymi kamienicami, Wawel czy Stary Rynek kuszą. Miasto rozwija się - również pod kątem turystycznym. A to dzięki promocji miasta i regionu. Kampanie PR obejmują wszystkie media - zarówno radio, te [...]
Podstawą sukcesu miast - co w znaczeniu turystycznym oznacza zwiększenie liczby przyjazdów - jest ich promocja. Odpowiednio przeprowadzona kampania promocyjna miasta jest decydująca również przy generowaniu zysków. Kampania PR może bez wątpienia pomóc w promocji. Czy jednak działa cuda?
Kraków: "Znudziły Ci się owce? Zobacz smoka. Odwiedź Kraków!"

Powyższy slogan zachęcał na ulicach Zakopanego do odwiedzenia starej stolicy Polski. Nie wzbudziłaby owa reklama większych emocji, gdyby nie fakt, że zachęcającym sloganem w trzech wersjach językowych - polskiej, angielskiej i rosyjskiej - ozdobione były Krupówki, bez wątpienia jedna z najsłynniejszych ulic Podhala. Jak mówi Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego, reklamy te są dość wyzywające. Na slogan Zakopane jednak wyraziło zgodę. Zawarta między Krakowem a Zakopanem umowa głosiła, że miasta zgadzają się na banery reklamowe. Zgoda górali na reklamę z owcami i smokiem była. Ta z kolei w mniemaniu wielu mieszkańców stolicy Tatr jest obraźliwa. - W myśl umowy niedługo na ulicach Krakowa mają zawisnąć reklamy Zakopanego. Wtedy na pewno odniesiemy się do banerów Krakowa. Z pewnością napiszemy coś o smokach i owcach - dodaje Majcher. Reklama konkurencyjnego miasta w miejscu, gdzie turystów jest w Zakopanem najwięcej, bardzo dziwi. Nie zgodziłabym się na to na miejscu władz - uzupełnia w ripoście Anna Kołpak, mieszkanka Krupówek.
Na narty do MałopolSKI

Popularność Krakowa nie budzi wątpliwości. Miasto to - zaraz po Warszawie - jest najczęstszym celem turystyki biznesowej (załatwianie spraw służbowych, szkolenia, konferencje). Atuty Krakowa - m.in. dzielnica żydowska ze starymi kamienicami, Wawel czy Stary Rynek kuszą. Miasto rozwija się - również pod kątem turystycznym. A to dzięki promocji miasta i regionu. Kampanie PR obejmują wszystkie media - zarówno radio, te [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl