Ubiegły rok okazał się dla turystyki tego małego, ale bogatego w atrakcje kraju znacznie lepszy niż 2020. Choć nadal do wyników sprzed pandemii było daleko, to dało się odnotować ożywienie, które, miejmy nadzieję, zwiastuje powrót ruchu turystycznego do normy.
Słowenia długo pozostawała w cieniu innych krajów regionu. Jednak od kiedy zaczęła konsekwentnie budować swoją pozycję turystyczną, jej znaczenie na rynku podróży zaczęło systematycznie rosnąć. Jak wszędzie pandemia w brutalny sposób załamała rynek usług turystycznych. W efekcie rok 2020 oznaczał dramatyczny spadek wyników sektora. Na szczęście ubiegły rok był znacznie lepszy. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2021 r. do Słowenii przyjechało o 50 proc. więcej turystów zagranicznych niż w 2020 r.
SŁABY POCZĄTEK, DOBRY FINISZ
Pierwsza połowa roku z powodu ograniczeń związanych z COVID-19 charakteryzowała się bardzo małym ruchem turystycznym. Na szczęście w drugiej połowie nastąpiło gwałtowne ożywienie – aż 85 proc. noclegów wykupionych w Słowenii przypadało właśnie tę drugą połowę. Było to oczywiście związane z łagodzeniem obostrzeń covidovych. W sumie w ubiegłym
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl