Wrocław w liczbach
Powierzchnia: 293 km kw.
Ludność: 635,2 tys. osób
Liczba skategoryzowanych obiektów hotelarskich: 50
Liczba podmiotów wpisanych do Centralnej Ewidencji Organizatorów i Pośredników Turystycznych: 291
Most Zwierzyniecki zawdzięcza swoją nazwę bezpośredniemu sąsiedztwu
popularnego w całej Polsce, wrocławskiego Ogrodu Zoologicznego. Ten
zabytkowy most wybudowany został w latach 1895-1897, wcześniej na jego
miejscu znajdowała się drewniana przeprawa
Wrocław stał się w ciągu kilku ostatnich lat jednym z najpopularniejszych i najlepiej rozpoznawalnych polskich miast. Ze swoimi dwunastoma wyspami i ponad stu mostami, nazywany często "polską Wenecją", jest niewątpliwie atrakcją turystyczną. Jak wykorzystuje swój potencjał?

Wrocław w pierwszej trójce
Wrocław wymienia się wraz z Krakowem i Warszawą w trójce najpopularniejszych polskich miast. Ostrów Tumski, wrocławski rynek, ratusz, Most Grunwaldzki i zabytkowe kamienice rzeczywiście składają się na urokliwy klimat tego miasta. Urząd Miasta, pisząc o Ratuszu zwraca uwagę na herb Wrocławia: wschodnia elewacja ratusza jest bowiem wpisana w logo miasta i stanowi powszechnie rozpoznawaną wizytówkę (między innymi dlatego postanowiliśmy umieścić na naszej okładce właśnie wrocławski ratusz).
Profesjonalna promocja
Zdolność regionu do własnej promocji, ale też i zdrowej rywalizacji z innymi polskimi metropoliami to jedne z głównych wytycznych jego konkurencyjności. Liczą się tutaj zarówno zasoby regionu, jak i polityka ponadregionalna. Oprócz tego Wrocław uchodzi za to miasto, które najlepiej potrafi wykorzystać dofinansowanie płynące z Unii Europejskiej.
Wrocławski Rynek jest drugim, po rynku krakowskim, największym rynkiem w Europie (wymiary 205 na 175 metrów). Jest to centralny punkt Starego Miasta, które jest najstarszą i najciekawszą częścią lewobrzeżnego Wrocławia, wywodzącą się z trzynastowiecznego miasta lokacyjnego. Oprócz rynku najważniejsze punkty Starego Miasta to: plac Solny - dawny średniowieczny plac targowy, swym narożnikiem styka się z Rynkiem; Nowy Targ - jeden z trzech historycznych placów targowych Wrocławia, powstał prawdopodobnie już około 1214 roku; ul. Świdnicka o łącznej długości ok. 1050 m - jedna z głównych ulic Wrocławia oraz ulica Szewska - będąca częścią strefy pieszej, jest jedną z najbardziej reprezentacyjnych ulic miasta
We wrześniu ubiegłego roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego rozpoczął akcję promocyjną całego regionu, w której kluczową rolę odgrywa właśnie Wrocław. Hasło "To je vyborne. Das ist super. Dolny Śląsk" ma ukazać wielokulturowość województwa. Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Dol [...]
Powierzchnia: 293 km kw.
Ludność: 635,2 tys. osób
Liczba skategoryzowanych obiektów hotelarskich: 50
Liczba podmiotów wpisanych do Centralnej Ewidencji Organizatorów i Pośredników Turystycznych: 291

popularnego w całej Polsce, wrocławskiego Ogrodu Zoologicznego. Ten
zabytkowy most wybudowany został w latach 1895-1897, wcześniej na jego
miejscu znajdowała się drewniana przeprawa
Wrocław stał się w ciągu kilku ostatnich lat jednym z najpopularniejszych i najlepiej rozpoznawalnych polskich miast. Ze swoimi dwunastoma wyspami i ponad stu mostami, nazywany często "polską Wenecją", jest niewątpliwie atrakcją turystyczną. Jak wykorzystuje swój potencjał?

Wrocław w pierwszej trójce
Wrocław wymienia się wraz z Krakowem i Warszawą w trójce najpopularniejszych polskich miast. Ostrów Tumski, wrocławski rynek, ratusz, Most Grunwaldzki i zabytkowe kamienice rzeczywiście składają się na urokliwy klimat tego miasta. Urząd Miasta, pisząc o Ratuszu zwraca uwagę na herb Wrocławia: wschodnia elewacja ratusza jest bowiem wpisana w logo miasta i stanowi powszechnie rozpoznawaną wizytówkę (między innymi dlatego postanowiliśmy umieścić na naszej okładce właśnie wrocławski ratusz).
Profesjonalna promocja
Zdolność regionu do własnej promocji, ale też i zdrowej rywalizacji z innymi polskimi metropoliami to jedne z głównych wytycznych jego konkurencyjności. Liczą się tutaj zarówno zasoby regionu, jak i polityka ponadregionalna. Oprócz tego Wrocław uchodzi za to miasto, które najlepiej potrafi wykorzystać dofinansowanie płynące z Unii Europejskiej.

We wrześniu ubiegłego roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego rozpoczął akcję promocyjną całego regionu, w której kluczową rolę odgrywa właśnie Wrocław. Hasło "To je vyborne. Das ist super. Dolny Śląsk" ma ukazać wielokulturowość województwa. Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Dol [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl