Tendencje na rok 2008 i podsumowanie roku 2007
Polski rynek autobusowy od kilku lat rozwija się w bardzo dobrym tempie. Pod względem produkcji autobusów jesteśmy wielką potęgą. Jednak według analityków sprzedaż jest mimo wszystko niższa od możliwości. W 2007 r. sprzedano w Polsce łącznie 1291 autobusów, czyli o 9 mniej niż rok wcześniej. Tak dobry wynik zawdzięcza się dzięki zakupom autobusów miejskich. Stanowiły one 52 proc. ogółu sprzedanych pojazdów.


Udział autobusów, który najbardziej interesuje branżę turystyczną, wynosi 45 proc. - jest to segment rynku, który obejmuje autobusy międzymiastowe i turystyczne. Najnowocześniejsze są autobusy turystyczne zwane także autokarami. Udział sprzedaży autobusów turystycznych wynosi tylko 12 proc. spośród wszystkich autobusów, a ich sprzedaż pozostaje na takim samym poziomie jak w 2006 roku - w 2007 roku polscy przewoźnicy zakupili bowiem 148 pojazdów, czyli tylko o 3 mniej niż w roku 2006. Wciąż jednak sprzedaż jest wyższa od roku 2003, kiedy to w Polsce sprzedano zaledwie 68 autobusów turystycznych.

Sprzedaż autokarów używanych i nowych
Przewoźnicy, a także biura podróży, kupują przeważnie tańsze używane autobusy turystyczne producentów z zagranicy. W ostatnim czasie w Polsce co roku sprzedaje się około 1,5 razy więcej autobusów używanych niż nowych. W związku z wymianą pojazdów przez PKS, wiele zużytych autobusów turystycznych (autokarów) trafia do mniejszych przewoźników i biur podróży. Firmy, które mają problemy finansowe, coraz częściej decydują się na zakup właśnie używanych autobusów.

W ostatnich latach wśród dużych biur i przewoźników obserwuje się coraz większe zainteresowanie nowymi autobusami. Rosnąca liczba międzynarodowych przewoźników autokarowych, poprawiająca się sytuacja finansowa niektórych firm przewozowych i biur podróży to tylko niektóre przyczyny zwiększającego się popytu. Wejście naszego kraju do UE umożliwiło uzyskanie dodatkowych dotacji finansowych.
Coraz częściej firmy z branży turystycznej, aby konkurować z najlepszymi, muszą uczestniczyć w wymianie starych autokarów na nowe, czyli bardziej komfortowe i nowoczesne. Ciągle powstają nowe połączenia między krajami europejskimi, co również zmusza przewoźników do zakupu nowego taboru. Rozwój turystyki krajowej oraz zwiększająca się liczba turystów zagranicznych przyjeżd [...]
Polski rynek autobusowy od kilku lat rozwija się w bardzo dobrym tempie. Pod względem produkcji autobusów jesteśmy wielką potęgą. Jednak według analityków sprzedaż jest mimo wszystko niższa od możliwości. W 2007 r. sprzedano w Polsce łącznie 1291 autobusów, czyli o 9 mniej niż rok wcześniej. Tak dobry wynik zawdzięcza się dzięki zakupom autobusów miejskich. Stanowiły one 52 proc. ogółu sprzedanych pojazdów.


Sprzedaż autobusów turystycznych
Udział autobusów, który najbardziej interesuje branżę turystyczną, wynosi 45 proc. - jest to segment rynku, który obejmuje autobusy międzymiastowe i turystyczne. Najnowocześniejsze są autobusy turystyczne zwane także autokarami. Udział sprzedaży autobusów turystycznych wynosi tylko 12 proc. spośród wszystkich autobusów, a ich sprzedaż pozostaje na takim samym poziomie jak w 2006 roku - w 2007 roku polscy przewoźnicy zakupili bowiem 148 pojazdów, czyli tylko o 3 mniej niż w roku 2006. Wciąż jednak sprzedaż jest wyższa od roku 2003, kiedy to w Polsce sprzedano zaledwie 68 autobusów turystycznych.

Sprzedaż autokarów używanych i nowych
Przewoźnicy, a także biura podróży, kupują przeważnie tańsze używane autobusy turystyczne producentów z zagranicy. W ostatnim czasie w Polsce co roku sprzedaje się około 1,5 razy więcej autobusów używanych niż nowych. W związku z wymianą pojazdów przez PKS, wiele zużytych autobusów turystycznych (autokarów) trafia do mniejszych przewoźników i biur podróży. Firmy, które mają problemy finansowe, coraz częściej decydują się na zakup właśnie używanych autobusów.

W ostatnich latach wśród dużych biur i przewoźników obserwuje się coraz większe zainteresowanie nowymi autobusami. Rosnąca liczba międzynarodowych przewoźników autokarowych, poprawiająca się sytuacja finansowa niektórych firm przewozowych i biur podróży to tylko niektóre przyczyny zwiększającego się popytu. Wejście naszego kraju do UE umożliwiło uzyskanie dodatkowych dotacji finansowych.
Coraz częściej firmy z branży turystycznej, aby konkurować z najlepszymi, muszą uczestniczyć w wymianie starych autokarów na nowe, czyli bardziej komfortowe i nowoczesne. Ciągle powstają nowe połączenia między krajami europejskimi, co również zmusza przewoźników do zakupu nowego taboru. Rozwój turystyki krajowej oraz zwiększająca się liczba turystów zagranicznych przyjeżd [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl