Lista przykładowych kryteriów niezbędnych do uzyskania certyfikatów:
■ Energooszczędne rozwiązania
■ Wykorzystanie energii odnawialnej
■ Kuchnia sezonowa i regionalna
■ Współpraca z lokalnymi dostawcami
i usługodawcami
■ Stosowanie przyjaznych dla środowiska
i zdrowych materiałów
■ Regularne audyty kontrolne
potwierdzające standardy
Zrównoważona turystyka to wypoczynek nie tylko turystów, ale i całego naszego środowiska od zwierząt i roślin po lokalne społeczności. I taką turystykę wdrażają nasi zachodni sąsiedzi, kolejny rok promując hasłem „Feel Good!”
OPR. REDAKCJA
W ostatnim czasie wiele mówi się i pisze o nowej koncepcji turystyki. Ma być to turystyka szanująca nasze otoczenie w każdym względzie, od poszanowania lokalnych kultur i obyczajów do oszczędzania środowiska naturalnego, z ograniczeniem emisji CO2 na czele. W przypadku niemieckiego sektora turystycznego mamy do czynienia nie z planami, ale z przemyślaną i gotową ofertą. Model zrównoważonej turystyki był zresztą w Niemczech wprowadzany stopniowo już wcześniej, nawet jeśli oficjalnie nie nosił takiego miana. Jednak w zeszłym roku, kiedy rozpoczęto kampanię „Feel Good!” promującą ten rodzaj turystyki, zrównoważona turystyka za Odrą stała się pełnowymiarową i naprawdę atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnej, masowej turystyki. Lokalne usługi, kuchnia i mniej znane atrakcje były promowane już w poprzednich latach, zwłaszcza w roku ubiegłym, można więc uznać, że obecna kampania jest właściwie
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl