Podlasie przez dziesiątki lat postrzegane było jako wschodnia, gorsza, i niedoceniona turystycznie część Polski. Nic więc dziwnego, że jeszcze 20 lat temu tamte rejony straszyły zaniedbaniem. Choć turystów zawsze ciągnęła tu "jakaś tajemnica", dzikość leśnych ostępów i magia miejsc, gdzie czas się zatrzymał, to mimo wszystko Podlasie nie funkcjonowało jako najpopularniejszy produkt turystyczny

Obecnie sytuacja się diametralnie zmienia. Powstał specjalny program pomostowy, wspierający rozwój turystyczny wschodniej Polski. Mimo że Podlasie od zawsze było mekką eko- i agroturystyki, to właśnie w ostatnich latach, m.in. dzięki funduszom unijnym, mieszkańcy Podlasia coraz częściej biorą sprawy we własne ręce, tworzą kolejne gospodarstwa agroturystyczne i nowe szlaki. Nie bez powodu, ponieważ region ten ma wiele do zaoferowania. Warto, by branża turystyczna to wykorzystała. Dzisiaj Podlasie funkcjonuje jako region, w którym silnie rozwija się agroturystyka, tworzone są coraz to nowsze produkty turystyczne, szczególnie jeśli chodzi o turystykę transgraniczną.
Coraz więcej gości
Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, w 2006 roku Podlasie odwiedziło około 1,3 mln turystów, w pierwszym półroczu 2007 roku liczba gości wyniosła 900 tys. osób. Szacunki urzędu pokazują, że w roku 2007 będą to około 2 mln gości. Jak podkreśla Jadwiga Dąbrowska, dyrektor Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, zauważalny jest nieustanny wzrost liczby turystów przyjeżdżających na Podlasie. - Chcemy mimo to jeszcze intensywniej współpracować z branżą, aby liczbę tę znacznie zwiększyć.
W porównaniu z Małopolską, jest to wciąż mało - dodaje Jadwiga Dąbrowska. Według danych Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, największą popularnością cieszą się: rejon Suwałk, Augustowa i Sejn, Puszcza Białowieska, Białystok i okolice, w tym Supraśl, Szlak Tatarski, Kruszyniany, Tykocin, Kurowo, Nadbużańskie Podlasie (Drohiczyn, Siemiatycze, Mielnik), znajdujące się na terenie województwa 4 parki narodowe: Białowieski, Biebrzański, Narwiański i Wigierski. - Naszym najnowszym projektem, który przyciąga w te rejony coraz więcej turystów, jest promocja Białegostoku jako stolicy regionu - uzupełnia Jadwiga Dąbrowska.
Promocja regionu
W branży turystycznej w ciągu ostatnich kilku lat Podlasie zyskuje miano regionu, który promuje się najlepiej w Polsce. - Naczelną zasadą promocji naszego regionu jest merytoryczne informowanie o Podlasiu. Unikamy krzy [...]

Obecnie sytuacja się diametralnie zmienia. Powstał specjalny program pomostowy, wspierający rozwój turystyczny wschodniej Polski. Mimo że Podlasie od zawsze było mekką eko- i agroturystyki, to właśnie w ostatnich latach, m.in. dzięki funduszom unijnym, mieszkańcy Podlasia coraz częściej biorą sprawy we własne ręce, tworzą kolejne gospodarstwa agroturystyczne i nowe szlaki. Nie bez powodu, ponieważ region ten ma wiele do zaoferowania. Warto, by branża turystyczna to wykorzystała. Dzisiaj Podlasie funkcjonuje jako region, w którym silnie rozwija się agroturystyka, tworzone są coraz to nowsze produkty turystyczne, szczególnie jeśli chodzi o turystykę transgraniczną.
Coraz więcej gości
Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, w 2006 roku Podlasie odwiedziło około 1,3 mln turystów, w pierwszym półroczu 2007 roku liczba gości wyniosła 900 tys. osób. Szacunki urzędu pokazują, że w roku 2007 będą to około 2 mln gości. Jak podkreśla Jadwiga Dąbrowska, dyrektor Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, zauważalny jest nieustanny wzrost liczby turystów przyjeżdżających na Podlasie. - Chcemy mimo to jeszcze intensywniej współpracować z branżą, aby liczbę tę znacznie zwiększyć.
W porównaniu z Małopolską, jest to wciąż mało - dodaje Jadwiga Dąbrowska. Według danych Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, największą popularnością cieszą się: rejon Suwałk, Augustowa i Sejn, Puszcza Białowieska, Białystok i okolice, w tym Supraśl, Szlak Tatarski, Kruszyniany, Tykocin, Kurowo, Nadbużańskie Podlasie (Drohiczyn, Siemiatycze, Mielnik), znajdujące się na terenie województwa 4 parki narodowe: Białowieski, Biebrzański, Narwiański i Wigierski. - Naszym najnowszym projektem, który przyciąga w te rejony coraz więcej turystów, jest promocja Białegostoku jako stolicy regionu - uzupełnia Jadwiga Dąbrowska.
Promocja regionu
W branży turystycznej w ciągu ostatnich kilku lat Podlasie zyskuje miano regionu, który promuje się najlepiej w Polsce. - Naczelną zasadą promocji naszego regionu jest merytoryczne informowanie o Podlasiu. Unikamy krzy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl