Grupa hotelowa Accor odnotowała w 2022 r. przychód w wysokości ponad 4,22 mld euro. Oznacza to wzrost o 80 proc. rok do roku.
Jak podkreśla Sébastien Bazin, chairman and CEO Accoru, grupa przekroczyła cele finansowe i pozafinansowe, dzięki czemu może ze spokojem patrzeć w przyszłość. Po dwóch latach naznaczonych skutkami pandemii rok 2022 przyniósł znaczącą i solidną poprawę w działalności Accoru.
Jak donosi grupa, wyniki hoteli w drugiej połowie roku przewyższyły poziomy z 2019 r. niemal we wszystkich regionach. Ożywienie ruchu turystycznego na całym świecie było powodowane przede wszystkim przez gości krajowych, których zainteresowanie pobytami w hotelach było wyższe niż przed pandemią. Jednocześnie grupa obserwuje wzrost poziomu wyjazdów międzynarodowych, który jeszcze nie powrócił do stanu z 2019 r. Jak zanotowano w ostatnich kwartałach, ożywieniu sprzyjał silny wzrost cen, napędzany popytem i wzmacniany przez inflację. – Ubiegły rok przyniósł znaczną poprawę w branży turystycznej, a nasze wyniki odnotowały solidny wzrost we wszystkich regionach, odzwierciedlając ten trend.
Dzięki temu jako grupa przekroczyliśmy nasze cele finansowe i pozafinansowe oraz możemy spokojnie patrzeć w przyszłość – podkreśla Sébastien Bazin. W 2022 r. Accor otworzył 299 hoteli (43 tys. pokoi), co oznacza organiczny wzrost netto w sieci o 3,2 proc. w ciągu 12 miesięcy. Na koniec grudnia 2022 r. grupa posiadała portfel hotelowy obejmujący 802 269 pokoi (5445 hoteli) oraz planowane 216 tys. pokoi (1247 hoteli).