Inflacja, spadek sprzedaży i niższy wskaźnik Barometru EFL

Autor: OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI

Ten tekst niestety nie będzie optymistyczny. Ogólna sytuacja na rynku jest niestabilna. Wiele wskaźników ekonomicznych nie napawa optymizmem, choć trzeba przyznać, że po sztormach wywołanych przez pandemię, a potem wybuch pełnoskalowej wojny za naszą wschodnią granicą, obecna sytuacja nie jest aż tak zła. Jaka jednak będzie przyszłość?

rt 2023 04d 20

Barometr EFL jest syntetycznym wskaźnikiem informującym o skłonności firm z sektora MŚP do wzrostu (tj. rozwoju rozumianego jako stawianie sobie przez przedsiębiorstwa celów związanych ze wzrostem sprzedaży i produkcji, ekspansją na nowe rynki i maksymalizacją zysków, co jest związane z inwestycjami w środki trwałe). Prognozowana na dany kwartał kondycja finansowa firm MŚP daje punkt odniesienia do wnioskowania o zakładanym kierunku zmian, które sprzyjają wzrostowi lub działają hamująco na rozwój firm. Badanie przygotowywane jest przez Ecorys na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego SA, a jego wyniki są publikowane co kwartał.

Jego uczestnicy to mikro, małe i średnie firmy z całej Polski. W badaniu, które odbyło się 6-30 marca br., wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich firm. Niestety turystyka jest niczym delikatne i skomplikowane urządzenie mechaniczne. Dobrze nastawione, w dobrych warunkach doskonale działa. Jednak wystarczy jakiś wstrząs, by mechanizm zaczął się zacinać. Wszelkie niepokojące sygnały i złe nastroje wpływają dość szybko na mniejszą chęć konsumentów do nabywania usług turystycznych. I bez znaczenia jest to, w jakim stopniu te obawy są uzasadnione. Niestety przeżywamy w tej chwili dużą niepewność związaną zarówno z sytuacją polityczną w naszym regionie, jak i gospodarczą. 

BĘDĄ CIĘCIA?

Inflacja jest słowem, które ostatnio towarzyszy nam stale. Dla przedsiębiorców jest wyzwaniem w związku z rosnącymi kosztami działalności, ale nie tylko. W branży turystycznej ważny jest również jej wpływ na zachowania klientów. Niestety w razie niepewności finansowej oraz konieczności oszczędzania to właś

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl