Hiszpania należy do najpopularniejszych kierunków turystycznych na świecie. Nic dziwnego, że od lat znajduje się w czołówce najpopularniejszych miejsc wypoczynku również wśród polskich turystów. Wiele wskazuje, że w tym nietypowym sezonie, w którym najprawdopodobniej zanotujemy kilka przetasowań, Hiszpania nie tylko nie straci, ale wręcz umocni swoją pozycję.
To, że Hiszpania pozostanie w ścisłej czołówce na polskim rynku, widać było już w danych napływających na samym początku sezonu. W badaniach Mondial Assistance znalazła się ona na trzecim miejscu (licząc łącznie część kontynentalną i Wyspy Kanaryjskie oraz Baleary) wśród krajów, w których Polacy planują spędzić zagraniczne wakacje. Nieco inaczej wygląda to w danych sprzedażowych zaprezentowanych przez wakacje.pl. Tu zależnie od grupy (single, rodziny z dziećmi, pary) Hiszpania plasuje się na miejscu piątym (wśród par) lub szóstym (rodziny i single). W tym przypadku mamy do czynienia tylko z rezerwacjami już dokonanymi i tylko dotyczącymi wyjazdów zorganizowanych przez touroperatorów. Tymczasem Hiszpania (głównie kontynentalna) jest często celem wypraw organizowanych samodzielnie. Potwierdzają to dane z wyszukiwarki biletów lotniczych Kiwi.com. W jej czerwcowym raporcie Hiszpania znalazła się na drugim miejscu wśród kierunków cieszących się największą popularnością. Z tego typu narzędzi korzystają właśnie osoby, które samodzielnie organizują swój wyjazd.
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl